مال پدرت که نیست

29 سپتامبر 2016 بدون دیدگاه

تصمیمی  که ان روز با ان روبه رو شدم ،همانی ست که الان شما با آن مواجه اید. واقعیت این است که همه ی ما میتوانیم توانایی رهبری مان را بهتر کنیم.

مساله این است که رهبری کسب و کار تغییر کرده است.

برای مدتی طولانی رهبری کسب و کار ، ایده ای ایستا بود. عصر صنعت یادمان داد که سازمان ها ، واحدهایی مالی یاماشین هایی برای تولید پول هستند . آن روزها اولویت مدیر ها ،توسعه ی ساختاری ، تنظیم کنترلها وافزایش هر چه کار آمد ترسرمایه بود تا بخش هایی ازشرکت از جمله ادم ها و ماشینها راارتقا دهند .

اینکار را هرم های انسانی به صورت سلسله مراتبی انجام میدادند و محدوده ی کارهایی نسبتا کمرا به وسیله ی راهنمایی هایی مشخص جلو می بردند. شغل شما به عنوان رهبر کسب و کاراین بود که سفارش ها را از بالای ماشین های هرمی واردش کنید وببینید نتایج  از پایین ترین بخش هرم می آیند بیرون .

و الان چه جوری ست .

فراموش  اش کنید.

همه چیز عوض شده است. نه تنها قوانین کسب و کارعوض شده اند، که چشم انداز مدیریت آدم هاهم به طور اساسی متفاوت شده است.

نسل ایگرگ ( متولدان ۱۹۸۰تا۲۰۰۰) بزرگ ترین نسل در تاریخ بشر هستند که می خواهند واردبازارکار شوند.این نسل که در عصر متفاوتی رشد کرده ، سیستم ارزشگذاری کاملا متفاوتی دارد.چیزی  را که خودش ارزش می داند قبول دارد ، نه چیزی را که بقیه می گویند. برای شان استقلال مهم است، نه کارهای روز مره .

اگر برای انگیزه بخشی و راهنمایی آدم های نسل ایگرگ به مشکل خورده اید ، بهتر است فوری این مشکل را حل کنید. به زودی نسل  ایگرگ تبدیل می شودبه نیمی از نیروی کار فعلی وتا سال ۲۰۲۰  بخش زیادی از موقعیت های مدیریتی را مال خودشان می کنند. چه دوست داشته باشید ،  چه نه ، قرار است انها نقش مهمی در عملکرد بازار آینده داشته باشند. هم به نیروی کار تبدیل می شوند ، هم به رقبای شما.

نه تنهانیروی کار جوان تر است ،که چینش جنسیتی  اش هم عوض شده است.همانطور که ارقام بیکاری در نوسان است،اغلب ،زن های بیش تری نسبت به مردها مشغول کار هستند ( وتعداد مردها ی خانه دار دو برابر شده و رسیده به بیش از ۲۰درصد ). این تغییر ی ست عمده نسبت به عصر صنعت که سیستم و فرهنگ شرکتی اش با غالب بودن مردها وسلسله مراتب گره خورده بود.

ولی صبر کند. قضیه بالاتر از این حرف هاست .به این ماجرای پیچیده این واقعیتراهم اضافهکنید که تا سال ۲۰۵۰ اقلیتها ۵۵  درصد از جمعیت مشغول به کار را شکل می دهند . یعنی چی ؟

یعنی اقلیت ها می شوند اکثریت .

تمام این مسائل را درنظربگیریدتا بفهمید آدم هایی که میخواهید مدیریت شان کنید ،خیلی فرق دارند. می دانستید  برای اولین بار در تاریخ قرار است پنج نسل را درآن واحد در محل کار داشته باشیم ؟

وقتی نسل ایگرگ اغلب جایگاههای مدیریتی را اشغال می کنند ، نه تنها دو نسل بعدی از آن ها تعبیت میکنندکه پدرها و پدر بزرگ های شان هم هنوز دارند کارمی کنند.این مساله یک چالش مدیریتی  سر سام آور است. نمی توانید مدیری  قدیمی در این محل کار جدید باشید و توقع داشته باشید موفق هم بشوید.

 

دیوانگان ثروت ساز – دارن هاردی

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :