ترس ،واقعی نیست

29 سپتامبر 2016 یک دیدگاه

مطمئنا” واقعی به نظرمی رسد. تپش قلب،زانو های لرزان وکف دست های عرق کرده. این علایم به ا ندازه ی کافی واقعی هستند. ولی چیزی که واقعا ” ازآن می تر سیم یک توهم است .زاییده ی ذهن ماست.در نهایت یک عنکبوت نمی تواند بترساند تان .تماسی ازطرف یک مشتری بالقوه نمی تواند باعث وحشت تان شود . تنهاچیزی که میتواندوحشت زده تان کند،شیوه ی تفسیر آن ا تفاق ازطرف ذهن تان است.

ترس پدیده ای ست که کلا در ذهن تان اتفاق می افتد .ذهن است که به هرتفسیری معنا  می دهد  واحسا سات منفی رابه وجود می اورد .

ترس واقعی نیست .یک توهم است .پدیده ای ست که کاملا درذهن تان اتفاق می افتد.

ترس ،به خودی خود واقعا” وجودندارد. واقعی نیست.

به همین خاطراست که یک شخص میتواند از لبه ی یک صخره به پایین نگاه کند ودچارترس ازارتفاع شود.درحالی که دیگرشاید لذت زیادی درپرش ازصخره یاهواپیما ببیند. واقعیت یکسان است ، ولی تفسیرذهن واحساسی که به وجود می آید، فرق دارد.

دونفرمیتوانند به سگی که یک گوشه ساکت نشسته  ، نگاه کنند. یکنفرآن سگ را میبیند وبه صورت تهدید وخطر درنظر می گیرد واحساس ترس می کند.دیگری با دیدن آ ن سگ دچارحس شفقت ومحافظت می شود .این شخص به جای ترس،عشق احساس میکند. سگ همان سگا ست،ولی با دو تفسیر وواکنش احساسی به شدت متفاوت.تمام این احساسها ازطرف ذهن به وجود میاید.

چرااین اتفاق می افتد؟

 

دیوانگان ثروت ساز – دارن هاردی

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :

  • A@i

    من ۵ سال بود که از تاریکی ترس داشتم ولی در نهایت با رویارویی از ترس خود با خشم موفق شدم،حتما شما هم امتحان تنید