از خط مقدم، کسب وکار را رهبری کنید

29 سپتامبر 2016 بدون دیدگاه

 

درسال  ۱۹۴۴،ژنرال های متحدین ،دور هم جمع شدند تادر مورد نقشه های جنگی شان برای حمله به نورماندی بحث کنند. دوایت دی ، آیزنهاور ، فرمانده ی ارشد، بعد از شنیدن این که هر ژنرال چگونه می خواهد سربازان اش رابه میدان جنگ بفرستد ، با عصبانیت مشت های اش را گره کرد ، ایستاد و تکه ای نخ راروی میز قرارداد.

گفت : >.اقایان این نخ را می بینید ؟نخ مثل ارتش است . اگر آن را از پشت هل بدهید ، به دو تکه تقسیم میشود وبه هیچ جا نمی رسید . برای آن که نخ را جلو برانید باید ازجلو بکشیدش تاشما رابانظم و تزتیبی کامل دنبال کند.

مابایداین درس ارزشمند رهبری کسب و کار رااز دوره ی پیش دبستانی یاد می گرفتیم . پیش دبستانی یاد تان هست ؟ آن سال های اولیه ی آموزش که ما مهارت های اولیه ای یاد گرفتیم مثل  به اشتراک گذاری ،یک دقیقه بیش تر نشستن و داستان کلاسیک >> دستان ما برای کتک زدن نیستند .<<

در ضمن جایی بود که یاد گرفتیم تادر خطی مستقیم راه برویم .هنوز می توانم صدای دلنشین خانم مورو ا بشنوم که می گفت :بسیارخب، اقاپسرها ودختر خانمها ، بیاید صف ببندیم .<<نزدیک درکلاس می ایستاد و ما پشت سراو صف می بستیم. دست کوچک یکی از دانش آموزان را می گرفت وهمه ی ما این کارمی کردیم . خانم مورو در کلاس را بازمی کرد و بدون هیچ واهمه ای ما را به صف از بین راهروها به  مقصد هدایت می کرد.

ایا خانم مورو پشت ما می ایستا و فریادمی زد : >. بروید << ؟ نه

ایاکنارما می ایستاد و سعی میکرد هرحرکتمان را کنترل کند ؟نه .

جلو حرکت می کرد،مسیر را نشان می داد و سر هر پیچ به ما می گفت :>> پشت سرم بیاید. <<

مطمئنا”ان هایی که درسازمان شما هستند ،دانش آموزان پیش دبستانی نیستند ، ولی اصول رهبری همان است . اگر می خواهید سازمان تان راجلو ببرید ، نمی توانید فقط سخنرانی کنید وبگویی:: بروید. فقط باید بگویید  : >> مرا دنبال کنید<< و حرکت  تان را به آموزشی برای بقیه تبدیل  کنید.

  برای رهبری کسب وکار فقط باید بگویی: مرا دنبال کنید .حرکت خود را به آموزش تبدیل کنید .

 

دیوانگان ثروت ساز – دارن هاردی

 

 

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :