پدر پولدار پدر فقیر ۱۱

24 جولای 2016 بدون دیدگاه

خلاصه کتاب #پدر_پولدار_پدر_فقیر
اثر رابرت کیوساکی
#۱۱

‌بعد ازاین حرفها من و مایک به توافق رسیدیم که روزهای شنبه ادامه دهیم و با پول آن به جمع آوری کلیه ی کتب کمدی بپردازیم. این کتابهارا جمع کردیم و برای خودمان کتابخانه ای باز کردیم اما قادر نبودیم به کسی اطمینان کنیم،خواهر مایک را آوردیم که با دل و جان برایمان کار می کرد. در این سنین کم دریافتیم که چقدر پیدا کردن کارمند خوب مشکل است.
سه ماه بعد از بازگشایی دعوای سختی درگرفت. که ما کتابخانه را متوقف کردیم و روز یکشنبه،کار در فروشگاه را هم کنار گذاشتیم. پدر پولدارم شوکه شد چون در نظر داشت چیزهای جدیدی به ما آموزش دهد. اما خوشحال بود که ما درس اول را به خوبی فرا گرفته بودیم. ما یاد گرفته بودیم کا ری کنیم که پول برایمان کار کند.
بهترین قسمت این کار این بود که این کاسبی حتی زمانی که ما در آن مکان حضور فیزیکی نداشتیم. برایمان پول خلق می کرد. فی الواقع این پول ما بود که برای ما کار می کرد. پدر پولدارم به عوض پرداخت دستمزد،چیزهایی به مراتب بیشتر به ما داده بود.
فصل سوم:
درس دوم:چرا دانش مالی را آموزش می دهیم؟
درسال ۱۹۹۰بهترین دوستم مایک،امپراطوری پدرش را بدست گرفت و در حقیقت خیلی بهتر از خود او به اداره ی آن پرداخت. مایک می کوشید پسرش را برای جانشینی خودش تربیت و هدایت کند درست همانگونه که پدرش ما را آموزش داده بود.
درسال۱۹۹۴من در سن ۴۷سالگی بازنشسته شدم و همسرم آن زمان ۳۷ساله بود. بازنشستگی به معنای کار نکردن نیست. برای من همسرم به معنای یک تغییر نا گهانی بزرگ بود که می گفت می توانیم کار بکنیم یا نکتیم،چون به هر صورت ثروتمان اتوماتیک وار افزوده می شد،زیرا توانسته بود یمخیلی جلوتر از تورم گتم برداریم. تصور می کنم این به معنای آزادی است. سرمایه های ما آنقدر زیاد شده بود که خودی خود رشد می کرد.
هر زمان با جمعی از مردم به صحبت می نشینم،آنان از من سؤالهای این چنینی می پرسند:«چه پیشنهادی برایشان دارم و یا اینکه چه کاری می توانند بکنند؟از کجا شروع کنند؟آیا می توانم کتاب خوبی در این زمینه به ایشان معرفی کنم؟برای آماده کردن فرزندانشان چه باید بکنند؟رمز موفقیت چیست؟من چگونه میلیونر شدم؟هیچگاه نکته ای را که روزی به آن رسیدم فراموش نکردم.
من نگران این هستم که چرا در حال حاضر مردم تا این حد صرفا روی پول تمرکز کرده اند به جای اینکه بر بزرگترین سرمایه ی خود یعنی آموخته هایشان تمرکز کنند. اگر مردم آماده شوند،َآموزش ببینند و یاد بگیرند قابلیت انعطاف و ذهنی باز داشته باشند روز به روز از میان تغییراتی که با آن سروکار دارند پولدارتر و پولدارتر بیرون خواهند آمد. اما اگر تصور کنند که پول،حلال مشکلاتشان خواهد بود می ترسم روزگار سختی در انتظارشان باشد. دانش،اندیشمندی و ذکاوت مشکلات را حل خواهد کرد و پول ساز خواهد بود. پول،بدون سواد مالی ناپایدار است.

@karnil
www.karnil.com

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram