پدر پولدار پدر فقیر ۱۰

24 جولای 2016 بدون دیدگاه

خلاصه کتاب #پدر_پولدار_پدر_فقیر
اثر رابرت کیوساکی
#۱۰

جهل در خصوص پول،موجب حرص و ترس فراوان می شود. مثلا یک دکتررا در نظر بگیرید که برای فراهم کردن راحتی و آسایش بیشتر خانواده اش،پول بیشتری می خواهدو به همین دلیل حق ویزیتش را بالا می برد. با این کار نرخ بهداشت و درمان همگانی بالا می رود و اولین ضررش به افراد کم درآمد جامعه می رسد. بنا براین اقشار پائین از سلامت کمتری نسبت به افراد پولدار برخوردار می شوند.
تمدنها و حکومتهای بزرگ،زمانی سقوط می کنند که فاصله ی میان دارا و ندار در آن اجتماعات بیش از حد زیاد شود. این ثابت شده ، تاریخ به دلیل اینکه ما از آن درس نمی گیرم،تکرار می شود. ما از تاریخ فقط اسامی و زمانها را به خاطر می سپاریم نه درسهای آن را.
بیشتر مردم می ترسند این حقیقت را به خودشان اعتراف کنند که قادر به فکر کردن نیستند و از آن می گریزند. این ترس قابل کنترل است،
قابل کنترل. منظور من هم از انتخاب تفکرات همین است.
انتخاب تفکرات به جای دنباله روی از احساسات. به جای اینکه فقط از خواب برخیزیدو برای حل مشکل به سرکار بروید،به تفکر بنشینید. تفکر به شما فرصت می دهد از خودتان یک سؤال بپرسید. سؤالی مانند:آیا سختتر کار کردن در این مرحله،بهترین راه حل ممکن برای حل مشکل من است؟این همان سرزمین برابر است.
سرزمین برابر،همان ترس و حرصی است که در وجود ماست.و راه رهایی از آن هم،بررسی همه جانبه ی ترس درونمان و برخورد و رویارویی با حرص و ضعف و نیازهایمان است. این کار از طریق ذهن و با انتخاب تفکراتمان،میسر می شود.
سپس گفت ثروتمندان می دانند،پول یک خطای حسی است،درست مانندهویج برای الاغ مزبور.

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram