اعتماد به نفس خود را با خود شناسی تقویت کنید

19 مارس 2017 بدون دیدگاه

آیا به اندازه کافی خوب هستید ؟ باهوش هستید ؟ اگر پاسخ شما منفی است آیا فکر میکنید که عوامل خارجی مسبب آن هستند؟ آیا شما  جزو آن دسته از افرادی هستید که  مرتبا خود را نقد می کنید ؟الان زمانی است که باید به خود به عنوان یک هدیه ، یک انسان ارزشمند با تواناییهای بیشمار بنگرید.

با انجام هفت گام ساده در زیر ، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

  • صحبت های منفی خود را بررسی کنید

زمانی که حرفهای منفی بر زبان می آوردید و افکار منفی در ذهن شما در جربان هستید ، ویدیویی از خود ضبط کرده و آن را چندین بار بررسی کنید .وقتی شما از صحبت های نقادانه درونی خود آگاه شوید بهتر می توانید آنها را تحت کنترل خود در اورده و هدف خود را تغییر افکار منفی به سمت مثبت قرار دهید . هدف این است که احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید نه اینکه مرتبا خود را مورد نقد قرار دهید.

  • دوستان و خانواده

از خانواده و دوستان خود بخواهید که صادقانه در مورد توانییها و مهارت های شما صحبت کنند. از آنها بخواهید که برایتان توضیح دهند در دوران کودکی شما از چه مهارت هایی برخوردار بودید.حتی می توانید لیستی تهیه کرده و به آنها بدهید و بخواهید که در ان برایتان توضیح دهند . اطمینان حاصل کنید که افرادی که از آنها سوال می کنید نه نسبت به شما حسادتی داشته باشند و نه قصد ازار رساندن و تخریب شما را داشته باشند.

  • مقایسه نکنید

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید . تنها راه سقوط در هلاکت، مقایسه خود با دیگران است.شما نیاز به بهبود شخصیت خویشتن دارید بدون توجه به اینکه خواهر ، برادر ، و یا دوستتان چه چیزهایی را در زندگی کسب کرده اند.معیار های خاص خود را تعیین کنید و اهدافی که مناسب شخصیتتان است را برگزینید.

  • تنظیم گزارش روزانه

مدت زمان طولانی خود را بررسی کرده و سپس در یک صفحه خودتان را توصیف کنید. تنظیم گزارش روزانه ، بهترین راه برای بررسی عینی خودتان است.به گونه ای داستان خود را بگویید انگار که در حال توصیف شخصی دیگر هستید.با خودتان صداقت داشته باشید و بنویسید که در چه زمینه هایی عالی هستید . هیچ کس داستان شما را نخواهد خواند.فقط و فقط برای خودتان بنویسید.تمام دستاوردهای پیشین خود را یادداشت کنید.آنچه در سال قبل بدست آورده اید و آنچه  از بدست آوردنش راضی بوده اید ، همه را یادداشت کنید.این لیست را هر سال گسترش دهید و تمامی اهداف خود را در آن ثبت کنید.

  • ارزیابی شخصیت


شخصیت خود را با آزمون های خودشناسی ارزیابی کنید.این ارزشیابی ها به شما کمک میکند که شخصیت خود را بهتر درک کنید.زمانی که با شخصیت واقعی خود بیشتر آشنا شوید بهترخواهید توانست نقاط قوت شخصیت خویش را درک کنید.

  • در اطراف خود فضایی مثبت خلق کنید

اطمینان حاصل کنید که افرادی پیرامون شما هستند که هم حمایتتان می کنند و هم عاشقانه دوستتان دارند.اگر نقدهای ناسالم از محیط پیرامون خود دریافت میکنید موقعیت خود را تغییر دهید.اگر دوست و یا خانواده ای ندارید که به شما انگیزه دهد، وارد محیطی شوید که محرک و مشوق شما باشد.گروههای زیادی وجود دارند که برای تشویق افراد به زندگی شاد و تفکر مثبت تشکیل شده اند . بعضی از این گروه ها آنلاین و بعضی آفلاین هستند .به این گروهها ملحق شوید.

  • همواره مثبت باشید


لیستی از یادداشت انگیزشی و مثبت تهیه کرده و آنها را در جاهای مختلف منرل یا محل کار بچسبانید . مادامی که فکری منفی در ذهنتان می آید ان را با فکری مثبت جایگزین کنید. مهمترین نکته ای که باید بدانید این است که شما تحت کنترل افکار خود هستید.هر الگوی منفی در گذشته قابل تغییر است به شرط آنکه شما آن را با یک تفکر مثبت  جایگزین کنید.به یاد داشته باشید که شا در درجه اول بایستی با خودتان مهربان باشید، خودتان را دوست داشته باشید. باید به اهدافی برسید که در زندگی فقط و فقط برای این تعین شده اند که شما مسبب آنها باشید . بیاموزید که با خودتان مهربان و شاد باشید .

 

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram