۱۲ کاری که افراد با اعتماد به نفس انجام نمی‌دهند

19 مارس 2017 بدون دیدگاه

مترجم و نویسنده مقالات آموزشی کارنیل

خیلی از مردم اعتماد به نفس را با خودخواهی اشتباه می‌گیرند و بر این عقیده اند که اگر خودشان را دوست داشته باشند، مردم فکر می‌کنند که آنها مغرور و خودبین‌ اند و آنها را دوست نخواهند داشت. این عقیده اشتباه است. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند نیازی ندارند که دوره بیفتند و به بقیه بگویند که چقدر فوق العاده هستند. مردم به صورت غیر ارادی، از رفتار و کردار مثبتشان این نکته را در می‌یابند. اینها کارهایی هستند که افراد با اعتماد به نفس آنها را انجام نمی دهند:

  1. دیگران را قضاوت یا مسخره نمی‌کنند

وقتی فردی اعتماد به نفسش بالاست، دوست دارد طرف مقابلش هم این گونه باشد. این افراد، مردم را دوست دارند. آنها دوست دارند دیگران را بالا ببرند، نه اینکه خوار و خفیفشان کنند.

  1. به دنبال جلب توجه نیستند

آنها ممکن است معاشرتی باشند و شخصیتی خوش گذران داشته باشند یا اینکه خجالتی و ساکت باشند. با این وجود اگر یک شخصیت برون گرا اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، احتیاجی به جلب توجه ندارد. اگر آنها توجه دریافت کنند، عالی‌ست ولی به دنبال تأیید و تصدیق دیگران نیستند چون خودشان را قبول دارند و این تمامِ چیزی‌ست که نیاز دارند.

  1. به دستاوردهایشان نمی‌نازند

افراد با اعتماد به نفس بالا به دستاوردهایشان افتخار می کنند و از صمیم قلب می خواهند که به دیگران کمک کنند، ولی آنها این کارها را به خاطر اشتیاقشان انجام می دهند (و نه به خاطر بزرگ کردن خودشان). آنها نگرش و دیدگاه این چنینی ندارند که ” هی! به من نگاه کنید! ببینید که من چقدر محشرم! ”

  1. انرژی منفی پخش نمی‌کنند

مردم دوست دارند که دور و برشان باشند چون آنها انرژی مثبت پراکنده می کنند. برخلاف افرادی که فقط انرژی و حس و حال آدم را می گیرند، آنها حس و حال و انرژی‌تان را بالا می برند.

  1. فقط در مورد خودشان صحبت نمی‌کنند

آنها نه فقط به خودشان بلکه واقعا به دیگران نیز اهمیت می دهند. آنها سوال می پرسند و اگر ازشان خواسته شد، پیشنهاد و توصیه (در مورد آن موضوع) می دهند و مکالمه و ارتباطات را به جاده ای دو طرفه تبدیل می کنند.

  1. مسائل را پیچیده نمی‌کنند

آنها از کاه، کوه نمی سازند و در شرایط خاص، سعی می کنند که با آرامش و معقولانه رفتار کنند. برخی اوقات آنها مسائل را ساده سازی می کنند و با نگرش و طرز فکر “گروهی” به جای “فردی و رقابتی” مسائل را پیش می‌برند.

  1. روی چیزهایی که نمی‌خواهند تمرکز نمی‌کنند

اگر شما فقط روی چیزهایی که نمی خواهید تمرکز کنید، دقیقا همان ها را به دست می آورید. آنها این را می دانند، بنابراین به جنبه ی مثبت مسائل توجه بیشتری دارند و قدرشناس‌اند. آنها هدف گذاری می‌کنند، هدفشان را تصویرسازی ِمثبت می‌کنند و سپس برای رسیدن به آن اقدام می کنند.

  1. از خود راضی رفتار نمی‌کنند

آنها چنین نگرشی ندارند و به جای آن، مهربان و خونگرم هستند. لبخند می زنند و می خندند. به جای این که به شما بگویند چقدر خوب هستند، دوست دارند که شما احساس خوبی در مورد خودتان داشته باشید.

  1. زیر حرفشان نمی زنند

وقتی یک نفر زیر حرفش می زند، بقیه را ناامید می‌کند. آنها از این قضیه اطلاع دارند و نمی خواهند که دیگران احساس بدی پیدا کنند. نیت آنها این است که دیگران را بالا بکشند بنابراین هرکاری که بتوانند می‌کنند تا پای حرفشان بایستند.

  1. از شکست نمی ترسند

افراد با اعتماد به نفس، می دانند که چیزی به نام شکست وجود ندارد، بلکه شکست فرصتی برای یادگیری است و این افراد پذیرای این فرصت ها هستند. آنها خودشان را قضاوت نمی کنند و به سادگی (به اتفاقی که افتاده) می گویند “ممنون به خاطر درسی که به من دادی” و راهشان را ادامه می دهند.

  1. زمانشان را روی چیزهای بی اهمیت هدر نمی دهند

آنها می دانند که چه چیزهایی در زندگی اهمیت دارد بنابراین گذراندن وقت با عزیزانشان در اولویت کارهایشان است. علاوه بر این نگران چیزهای کوچک نیستند و سعی می کنند همه چیز را از نمای کلی ببینند و همیشه به دنبال ارزش و بهای هرچیز باشند.

  1. آنها روی مسائل منفی تمرکز نمی کنند

به طور کلی، افراد با اعتماد به نفس خوشبین هستند. آنها شادند و به جای دیدن جنبه ی منفی، جنبه ی مثبت همه چیز را می بینند. آنها روی اینکه چگونه همه چیز می تواند درست پیش رود تمرکز می کنند، نه اینکه همه چیز اشتباه پیش برود. آنها خودشان در منفی ها محصور نمی کنند و به جای آن موهبت و جنبه ی مثبت موجود در شرایط را می نگرند.

 

 

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :