پدر پولدار پدر فقیر ۸

24 جولای 2016 بدون دیدگاه

خلاصه کتاب #پدر_پولدار_پدر_فقیر
اثر رابرت کیوساکی

من با تعجب پرسیدم:حل نمی کند؟
نه…. بگذارید احساس دیگر را که همان آرزومندی است برایتان توضیح دهم.
برخی نامش را حرص و طمع هم گذاشته اند. اما من آرزو مندی را ترجیح می دهم. طبیعی است که هر انسان زنده ای آرزومند چیزهایی بهتر،زیباتر،با هیجانات و تفریح بیشتری باشد. بنابراین مردم به دلیل آرزومندیهای خود،برای پول کار می کنند. آنها آرزوی پول درآوردن دارند به خاطر آن شادکامی که تصور می کنند پول نصیبشان خواهد ساخت.
علت اینکه بسیاری از مردم،پول جمع می کنند نه دلیل حرص بلکه به خاطر ترس است. آنان فکر میکنند که پول می تواند حرص ناشی از بی پولی را از وجودشان بزداید. ترس از فقیر شدن و نداشتن پول،به این دلیل،مقادیر زیادی پول ذخیره می کنند تا به خودشان بقبولانند که ترسشان دارد از بین می رود. اکنون می ترسند که ثروتشان را از دست بدهند. بسیاری از آنان علی رغم ظاهر پولدار و مرفه شان ناامید و مأیوس و درگیر انواع و اقسام بیماریهای روانی و عصبی هستند.
پرسیدم:پس ما باید چه کنیم؟آنقدر برای پول کار نکنیم تا تمام اثرات و رد پاهای حرص و ترس از وجودمان بیرون برود؟
نه،این اتلاف وقت است. احساسات است که از ما،انسان می سازد و ما را واقع گرا می کند. «احساس»انرژی حرکت است. در احساسات خود صادق باش و فکراحساسات را مطابق ایده آل های خودت به کار بینداز،نه برضد آن.
پدرم گفت:از این چیزی که گفتم نگران نشو. در سالهای آینده برایت ملموس تر و قابل فهم تر خواهد شد. الان فقط یک ناظر باش نه یک واکنش گر در مقابل احساست. غالب مردم نمی دانند که احساساتشان به جایشان فکر میکند. احساس تو احساساتت است. اما باید یاد بگیری که تفکرت را جدای از آن داشته باشی. اما مثالی می زنم:وقتی یک نفر می گوید«من نیازمند یافتن یک کار هستم»بیشتر احساس است که برایش فکر می کند. ترس از بی پولی این فکر را در ذهنش بوجود آورده است.
من سؤال کردم:پس شما چه چیزی پیشنهاد می کنید؟
من می خواهم به شما آموزش دهم تا استاد و ارباب قدرت پول شوی،نه اینکه از آن بترسی. این آن چیزی است که آنها در مدرسه به تو آموزش نمی دهند. اگر درسهای مرا یادنگیری،برده ی پول خواهی شد. سر انجام این حرف او قابل فهم و معنی دار بود. او می خواست ما انتهای دیدمان را بازتر کنیم.
پدر پولدارم گفت:شما می بینید،ما همه در نهایت کارمند هستیم. فقط در سطوح و رده های مختلف کار می کنیم . فقط می خواهم به شما بچه ها امکانی داده باشم تا بتوانید از این تله ی زندگی جان سالم بدر ببرید. تله ای که با این دو احساس،ترس و حرص ایجاد می شود. می خواهم آنها را به نفع خودتان به کار بیندازید نه بر ضد خودتان. این همان چیزی است که مایلم به شما آموزش دهم.
من پرسیدم:چگونه از این تله اجتناب کنیم؟
علت ترس و نابسامانی های مللی ترس و جهل است،نه اقتصاد یا دولت و یا ثروتمندان. این ترس دست ساخته ی خود شخص و جهل اوست‌ که افراد را به دام خود گرفتار می کند،پس شما پسرها به درستان ادامه بدهید و سعی کنید به مدارج عالی دانشگاهی دست یابید. من هم به شما آموزش خواهم داد به دام تله نیفتید.

@karnil
www.karnil.com

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram