۱۴ کاری که روزانه افراد موفق انجام میدهند

19 مارس 2017 بدون دیدگاه

معاشرت با افراد موفق ، حقایقی باور نکردنی را درباره رندگی و شخصیت آنان آشکار میکند.اینکه حقیقتا آنها چگونه افرادی هستند؟

چه عواملی باعث موفقیت آنها می شود ؟ چه عواملی باعث افزایش کارایی آنها می شود.؟

” زمانی که شخص موفقی را ملاقات میکنید ، شما فقط افتخارات او را میبینید ، در حالی که  هیچ گاه متوجه سختی هایی که در مسیر رسیدن به موفقیت متحمل شده است ، نخواهید شد”  Vibhav Shah

Kevin kruse  شخصی است که اخیرا با بیش از ۲۰۰ فرد فوق العاده موفق مصاحبه کرده است. ۷ بیلیونر ، ۱۳ ورزشکار قهرمان المپیک ، و بقیه آنها کار آفرینان موفق بودند. یکی از نتایج برجسته ای که از این مصاحبه ها استخراج کرد پاسخ افراد به این سوال ساده بود : اولین راز پیشرفت شما چیست ؟

Kruse نتایج بدست آمده از این سوال را کد بندی کرده و سپس من در ادامه ، مواردی از نتایج تحقیق kruse را آورده ام.

  • تمرکز آنها بر روی دقیقه هاست ، نه ساعت ها

بسیاری از افراد ، در تقویم خود ساعت و حتی هر نیم ساعت را برنامه ریزی کرده اند . افراد فوق العاده موفق ، میدانند که هر روز شامل ۱۴۴۰ دقیقه است و هیچ چیز ارزشمند تر ازوقت نیست.پول اگر گم شود دوباره جایگزین می شود اما وقت از دست رفته هیچ جایگزینی ندارد . یکی از ورزشکاران قهرمان المپیک  shanon miller به Kevin  گفت : برای هر روز برنامه ای دقیق و بر طبق دقیقه ها تنظیم میکنم . شما باید هر دقیقه از وقت خود را مدیریت کنید تا بتوانید زندگی خود را مدیریت کنید.

  • تمرکز آنها فقط بر روی یک مساله است

افراد بسیار موفق میدانند که مهمترین  وظیفه انها برای انجام دادن چیست و هر روز صبح یک الی دو ساعت از وقت خود را صرف انجام آن میکنند.کدام عمل ، بیشترین تاثیر را برای رسیدن به موفقیت دارد؟ چه اقداماتی را باید در محل کار برای بهبود کارایی خویش انجام دهید؟و این چیزی است که هر روز صبح خود را باید به آن اختصاص دهید.

  • انها از لیست حاوی فعالیت ها استفاده نمیکنند

بجای داشتن لیست طویلی از کارهایی که میخواهید انجام دهید ، انها را در تقویم خود یادداشت کنید.اجربه ثابت کرده است که تنها ۴۱ درصد کارهایی که در لیست نوشته شده است انجام می شود  .مابقی کارهایی که انجام نشده باعث استرس و بی خوابی میشوند. چرا که کار ناتمام در ذهن انسان تا زمان انجام کامل آن باقی مانده و ایجاد استرس میکند. افراد فوق العاده موفق کارهای خود را در تقویم یادداشت کرده و با آن زندگی می کنند.

  • با بررسی زمان گذشته و آینده خود ، با تعارض هایی که ممکن است پیش بیاید ، مقابله می کنند.

آینده شما قابل پیش بینی و اعتماد نیست.امروز سبزی تازه میخریم و فکر میکنیم که قرار است در طول هفته سالاد  سالم و مغذی بخوریم ، اما بعدا همان ریشه های سبز را دور می اندازیم. افراد موفق میدانند که چگونه  از فرصت های خود بیشترین استفاده را جهت بهره برداری در آینده ببرند. از همین امروز خود را برای مبارزه با سختی های آینده آماده کنید.

  • شام را در منزل می خورند

Kevin  این نکته را برای اولین بار از Andy Grove  شنید که گفته بود: همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد، همیشه  چیزهای بیشتری هست که باید انجام داد . افراد فوق العاده موفق ، ارزش اولویت های زندگی خود را کاملا می دانند.بله   ” کار ”  اما چیزهای با ارزش دیگری هم وجود دارند.جواب قطعی در این مورد وجود ندارد اما برای بسیاری از افراد خانواده از اولویت خاصی برخوردار است،برای بعضی از افراد  تمرینات ورزشی از اولویت برخوردار است.آنها زمان ۱۴۴۰ دقیقه ای در طول روز خود را هوشمندانه به اولویت های ارزشمند خود اختصاص می دهند. آنها را در تقویم خود یادداشت میکنند و با پشتکار برنامه خود را عملی میکنند.

  • از دفترچه یادداشت استفاده میکنند

ریچارد برانسون گفته است : او بدون دفترچه یادداشتی که همیشه همراهش بود، هرگز نمیتوانست ” ویرژیل ” را بنویسد.در یک مصاحبه Aristole Onassis  گفته است : “همیشه یک دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشید.این درسی است که درهیچ کلاس اموزش تجارتی هرگز به شما یاد نخواهند داد” . افراد فوق العاده موفق ذهن خود را با یادداشت کردن هر آنچه که به ذهنشان میرسد آزاد میگذارند.

  • در طول روز فقط چند بار ایمیل های خودرا چک میکنند

افراد فوق العاده موفق ایمیل های خود را به طور مداوم در طول روز چک نمیکنند .آنها به صدای هر زنگ یا ویبره ای برای دانستن نام شخص ارسال کننده پیام ،  پاسخ نمی دهند. به جای ان ، تنها برای بررسی و چک کردن ایمیل های خود به طور موثر، برنامه ای منظم و دقیق دارند . بعضی از آنها فقط یکبار در طول روز چک میکنند .اما برای دیگران این چک کردن، شامل صبح، ظهر  و شب می باشد.

  • آنها از رفتن به هر جلسه ای اجتناب میکنند

زمانی که Kevin  از Mark kuban  خواست که بهترین نصیحت خود را برای افزایش بهره وری مطرح کند، او به سرعت پاسخ داد : جلسات در واقع قاتل زمان هستند. دیر شروع می شوند ، افرادی نابجا در آن حضور دارند ، پیرامون یک موضوع ، از این شاخه به آن شاخه میپرند ، و وقت را تلف میکنند. شما تا جایی که میتوانید بایستی از رفتن به جلسات اجتناب کنید . اگر شما برگزار کننده یک جلسه هستید سعی کنید که زمان آن را کوتاه در نظر گرفته و به سراغ نکات مهم و کلیدی بروید.

  • تقریبا به همه چیز ” نه ” می گویند

بیلیونر معروف Warren Buffet می گوید : تفاوت بین افراد فوق العاده موفق و افراد موفق در این است که افراد فوق العاده موفق ، تقریبا به هر چیزی نه میگویند. . همینطور James Altucher نکته مهمی را به Kevin میگوید: به خاطر داشته باشید که شما هر روز ۱۴۴۰ دقیقه دارید.آنها را به اسانی از دست ندهید.

  • آنها از قانون ۲۰ – ۸۰ تبعیت میکنند

طبق اصل پارتو ، ۸۰ درصد نتایج از ۲۰ درصد فعالیت ها منتج می گردد. افراد فوق العاده موفق، میدانند که کدام فعالیت ها منجر به نتایج بهتری می شوند. بر روی آنها تمرکز کرده و باقی را نادیده میگیرند.

  • تقریبا همه کارها را واگذار به دیگران می کنند

افراد فوق العاده موفق هیچ وقت این سوال را از خود نمیپرسند ” چگونه می توانم آن را انجام دهم” به جای این سوال از خود میپرسند ” این کار چگونه انجام می شود؟”  . افراد موفق ، لزوما مدیر نیستند اما در بسیاری از مواردانجام کار با کیفیت خوب ، به اندازه کافی برای آنها رضایت بخش می باشد.

  • وظایف و کارهای خودرا به تعویق نمی اندازند

تا بحال برای شما پیش امده است که چند بار یک ایمیل یا یک صورتحساب را باز کنید ، به ان نگاهی بیندازید و بدون بررسی و به اتمام رساندن ان ، رهایش کنید تا درفرصتی دیگر مراجعه کنید؟ افراد فوق العاده موفق ، هی گاه ، دوباره کاری نمیکنند . اگر هر کاری به عنوان مثال ، پاسخ دادن به یک ایمیل ، ۵ دقیقه به طول می انجامد ، انها در همین ۵ دقیقه کار خود را به اتمام میرسانند که مجددا ، دچاره دوباره کاری نشوند.این کار، علاوه بر اینکه استرس را کاهش میدهد ، دیگر در پس زمینه ذهن افراد به عنوان کار ناتمام بافی نمی ماند.در نتیجه این افراد نیازمند دوباره خواندن و دوباره ارزیابی کردن نمی باشند.

  • از یک برنامه روتین صبحگاهی تبعیت میکنند

چیزی که در مصاحبه های kevinباعث تعجب او شده بود این بود که همگی افراد موفق یک برنامه روتین صبحگاهی را انجام میدهند.طیف وسعی از عادات را مطرح کردند.آنها بدن خود را در هنگام صبح ، با آب ، صبحانه سالم، و نرمش سبک برای آغاز روز مهیا میکنند.همچنین ذهن خود را با مراقبه ، دعا، متون و یا مجلات  الهام بخش تغذیه میکنند.

  • شادابی ، سرزندگی و انرژی همه چیز است

شما نمیتوانید در طول روز به زمان آن روز اضافه کنید ، اما میتوانید میزان انرژی ، کارآیی ، تمرکز خود را افزایش دهید.افراد فوق العاده موفق ، غذا ، خواب و زمان استراحت خود  را حذف نمیکنند .بلکه به غذا به چشم یک موتور محرک انرژی ، به خواب به عنوان یک عامل سلامتی و به زمان استراحت کوتاه به عنوان یک فرصتی برای تجدید قوا مینگرند.

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :