۵ نکته در مورد نحوه تغییر بهتر نگرش تان

19 مارس 2017 بدون دیدگاه

مترجم و نویسنده مقالات آموزشی کارنیل

جان میشل سخن بسیار زیبایی گفته: “نگرش ما نسبت به زندگی، نگرش زندگی نسبت به ما را تعیین می کند”.

ما در مورد قدرت نگرش شنیده ایم و اینکه نگرش ماست که تعیین می‌کند چقدر در زندگی موفق می شویم. اگر شما به اطراف نگاه کنید، خواهید دید که افرادی که نگرش مثبت دارند عموما نسبت به افرادی که بدخلق و بدبین هستند، از زندگی لذت بیشتری می‌برند و شادتر و موفق‌تر هستند. نگرش ما نیروی محرکه‌ُی زندگی ماست و می‌تواند باعث صعود یا سقوط‌مان شود. (باعث شود از فرش به عرش برسیم یا برعکس)

درست است که انسان‌ها با گرایش‌ها، امیال و استعدادهای مخصوصِ خودشان به دنیا می آیند، ولی شخصیت و نگرش ما از طریق روابط و تجربیات‌مان توسعه می یابد. نگرش ما از دوران بچگی شروع به توسعه می‌کند و به طور مداوم در طول سالها از طریق تعاملات و تجربیات روز به روز تکامل و تغییر می یابد.

همه‌ی اتفاقاتی که از سر گذرانده‌اید و همه مردمی که با آنها ملاقات و تعامل داشته‌اید، می توانند روی نگرشتان تاثیر بگذارند. اگر فکر می‌کنید که همه‌ی این موارد، از شما فردی با نگرش منفی نسبت به زندگی ساخته است، لزومی برای نگرانی وجود ندارد زیرا همیشه فرصتی برای تغییر هست.

۵ کار ساده که می تواند به تغییر نگرشتان کمک کند

  1. شناسایی و درک آنچه که می خواهید تغییر دهید.

اولین گام برای تغییر، فهمیدنِ دقیق آن چیزی‌ست که می‌خواهید تغییرش دهید. تعیین واضح اهداف، کلید موفقیت در هر چیزی است. اگر می‌خواهید نگرشتان را تغییر دهید، نیاز است که صادقانه و عمیقا خود را ارزیابی کنید تا بتوانید بفهمید که دقیقا چه صفتی نیاز به اصلاح یا تغییر کامل دارد.

  1. به دنبال یک الگو بگردید.

ما باید بدانیم آنچه که ما واقعا برای انجام دادنش تلاش می‌کنیم در حقیقت می تواند حاصل شود و اینکه ما می‌توانیم خوش‌بین‌تر، اجتماعی‌تر و صبورتر باشیم. کسی را پیدا کنید که نگرشی مثل آنچه که می خواهید به آن برسید، داشته باشد و اجازه دهید که زندگی او باعث الهام گرفتن و دلگرمی شما برای حرکت کردن و پیشروی  و عبور از شکست‌ها شود و باعث شود تا در مسیرتان به فردی بهتر تبدیل شوید.

  1. به این فکر کنید که چگونه تغییر نگرشتان روی زندگیتان تاثیر خواهد گذاشت.

برای تواناتر شدن در مواجهه با مشکلاتی که جلوی راه پیشرفت و ارتقای شما قرار دارند، باید بدانید که این تغییر (نگرش) دقیقا باعث به وجود آمدن چه اتفاقی در زندگیتان خواهد شد. آیا تغییر نگرشتان باعث می‌شود خانواده یا زندگی اجتماعی شادتری داشته باشید؟ آیا یک تغییر در نگرشتان باعث موفقیت حرفه ای بیشتری می شود؟ ذهنتان را روی چیزهایی متمرکز کنید که در صورت تغییر نگرشتان آنها را به دست می‌آورید و  این گونه شانس بیشتری برای رسیدن به هدفتان خواهید داشت.

  1. محیط درست را انتخاب کنید.

همان طور که می گویند “محیط بد شخصیت خوب را فاسد می کند.”  اگر اطرافتان کسانی هستندکه همه‌ی آن صفات منفی که می‌خواهید تغییر دهید را دارند، از خودتان انتظار نداشته باشید که بتوانید تغییر کنید. با افراد جدید دوست شوید، مخصوصا آنهایی که خوش بین هستند و دارای نگرشی سالم نسبت به زندگی می باشند و با این نوع از دوستان خواهید دید که ، تلاشتان برای تغییر آسانتر می شود.

  1. باور داشته باشید که می توانید تغییر کنید.

اغلب، بزرگ ترین موانع بین ما و اهدافمان، خودمان یا عدم توانایی‌مان در اعتماد کردن به کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، است. اگر خودتان را باور ندارید یا باور ندارید که خودتان یا زندگیتان می تواند تغییر کند، این اتفاق نخواهد افتاد، شما هرگز شروع نخواهید کرد، یا سریعا تسلیم می شوید و حتی به خودتان اجازه و فرصت موفقیت  را نمی‌دهید.

این را نمی توان انکار کرد که نگرشی مثبت برای داشتن زندگی موفق و رضایت بخش بسیار مهم است، پس باید برای داشتن نگرشی مثبت و سالم تلاش کرد. من هم برای تغییر نگرش منفی‌ام کشمکش‌های زیادی داشته‌ام، اما پس از سال ها، از طریق تداوم و ارزیابی خود، توانستم که بهتر شوم. پس شما نیز می توانید!

 

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :