پنج راهکار برای یک ازدواج موفق از زبان زوج‌هایی که بیش از پنجاه سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد

23 آوریل 2017 بدون دیدگاه

مترجم و نویسنده مقالات آموزشی کارنیل

با راه و رسم ازدواجی موفق و پایدار از زبان زوج هایی که بیش از پنجاه سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد، آشنا شوید.

ما اخیرا پنجاه و هفتمین سالگرد ازدواجمان را جشن گرفتیم و با گذر هر سال،  نسبت به تجارب و سفر مشترک زندگیمان کمی موشکافانه‌تر شده‌ایم.  در حال حاضر مردم از ما می‌پرسند که چگونه ازدواج ما دوام داشته و موفق بوده است.  پاسخ هر دوی ما یک چیز است: تعهد. از ابتدا متعهد بودن برای ساخت زندگی مان مسئله مهمی بود ولی ما تقریبا تا ده سال بعد از ازدواجمان در مورد آن حرفی نزدیم.

همچنین دلیل اصلی ازدواجمان را با آنها به اشتراک گذاشتیم: اینکه دوست داشتیم بیشتر از بودن با هر شخص دیگری، با هم باشیم و بعد از گذشت پنجاه و هفت سال هنوز همان احساس را نسبت به هم داریم.

این مقاله نه تنها الگویی از ازدواج ماست، بلکه ما از هشت زوج دیگر که بیش از پنجاه سال از زندگی مشترکشان می گذرد و دارای تجربیات و شرایط متفاوت بودند، پرس و جو کردیم و اطلاعات زیر حاصل این تحقیق و بررسی است.

  1. نسبت به ازدواج متعهد باشید

یکی از زوج‌ها تعریف می‌کرد که هم او و هم همسرش پدر و مادرشان از یکدیگر جدا شده بودند و هر دو آنها از ابتدا متعهد شدند که مقابل چالش‌های زندگی کم نیاورند تا فرزندانشان مورد آسیب طلاق قرار نگیرند. زوج دیگری تعریف می‌کردکه تعهدِ بالغانه‌ی هر دو طرف، یعنی او و همسرش از روز اول به جای چشم پوشی کردن مسائل به حل آنها کمک کرده و شکست برایشان معنا نداشته است.

  1. همدیگر را حمایت کنید

شغلِ تعداد زیادی از همسران در آن جمع، سفرهای طولانی و مأموریت و… را شامل می‌شد (مثلا کارهای نظامی و…). آنهایی که در این شرایط باز هم همسرشان ازشان حمایت کرده بود کاملا احساس می‌شدند. یکی از آقایان می‌گفت: ” من تصمیم گرفتم هر روز به همسرم زنگ بزنم تا احوال او و بچه ها را بپرسم و او  بفهمد که من چقدر عاشق او هستم.” همسرش گفت: “این ابراز عشقِ او به من کمک کرد تا روزهای سختِ بسیاری را سپری کنم و هر دقیقه من را شاد می‌کرد.”

  1. از علایق یکدیگر لذت ببرید

همه زوج‌ها در برنامه‌های مذهبی فعال بودند و به یکدیگر در خدمت به کلیسا کمک می‌کردند. در میان گذاشتن تجربیات معنوی‌شان با یکدیگر عشق میان آنها را زیادتر کرده بود. یکی از آقایان به نقاشی علاقه داشت و همسرش از عکاسی لذت می برد. بنابراین زمانی که آنها به سفر می رفتند خانم از صحنه‌هایی عکس می‌گرفت که شوهرش علاقه به نقاشی کردن آنها داشت. آنها از استعداد و مهارت‌های یکدیگر لذت می‌بردند.

  1. مسئولیتهای خانواده و لحظات شاد را با یکدیگر تقسیم کنید

زوج‌ها بیان داشتند که این به اشتراک گذاری و تقسیم کارها شامل سرگرمی‌ها، فعالیت‌های مهیج، رشد و تربیت بچه‌ها، خانه داری و… می‌شود. یکی از زوج ها از زمانی گفت که آنها به خانه‌ی جدیدی نقل مکان کردند: ” بعد از اینکه کارگرها رفتند و خانه پر از جعبه بود ما احساس کردیم که این آخرین فرصت ما برای یک تفریح خانوادگی قبل از شروع مدارس است، بنابراین خانه را با جعبه‌ها رها کردیم و سوار ماشین شدیم و به پارک <یلو استون> رفتیم.” تصمیم‌های ناگهانی همانند این می‌تواند خانواده و ازدواج را قوی‌تر کند .

به اشتراک گذاری پول هم توسط زوج‌ها بیان شد. یکی از زوج ها می‌گفت: “ما همیشه یک نظارت دسته جمعی بر خرج‌ها داشتیم و این واقعا مهم بود.” زوج دیگری اضافه کردکه: “ما از ابتدا به صورت جمعی برای نحوه‌ی خرج پول‌ها توافق نظر می‌کردیم.”

  1. رابطه‌ای از جنس عشق، اعتماد و احترام بسازید

همه ی زوج‌هایی که با آنها صحبت کردیم، اعتماد، احترام و عشق عمیقی نسبت به یکدیگر نشان دادند. همین رفتار و ویژگی‌ها باعث شده این زوج‌ها تا این نقطه از زندگی پیش بروند و در تجارب و چالش‌های زندگی در کنار هم بمانند. بسیاری از آنها در حال حاضر در حال رویارویی با مشکلات فیزیکی جدید ناشی از سنشان هستند و در کنار هم و با هم از پس آنها برمی‌آیند.

موارد بالا تنها نکات اندکی هستند که توسط این زوج ها بیان شده، امیدواریم به شما برای ساخت یک زندگی قوی و پر از عشق کمک کند.

آیا این مقاله براتون مفید بود؟ نظرات و تجاربتون رو باهامون به اشتراک بگذارید.

 

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :