قانون شماره ی دو : بدانید چه می خواهند

29 سپتامبر 2016 بدون دیدگاه

 

 

اگرتااینجا را خوانده اید و صدایی درسرتان مرتب تکرار میکند که:هنوزفکر می کنم نمیتوانم هزینه ی آدمهای درجه یک را بدهم>>

می خواهم چیز دیگری به شما بگویم.

اماده هستید؟خیلی دقت کنید . خیلی مهم است.

مردم چیز ی را که فکر می کنید می خواهند، نمی خواهند.

واقعا” .نمی خواهند .اگر نگران پرداخت حقوق آدم های درجه یک هستید،کاملا”اشتباه می کنید، چیزی که درنظر نگرفته ایداین است .همانطور که کار افرین هایی مثل شمامعنی حضوردرکسب و کارراازنوساخته اند، کارمند هاهم به کار وشغل به روش جدیدی نگاهمی کنند.

واقعا”موضوع هیجان انگیزی ست. شماهیچ وقت این جوری به استخدام نگاه نکرده اید . اینجا پنج چیزرا ارائه کرده ایم که کارمند ها در محیط کاردنبال اش هستند و براساس کتاب >>درجه بندی برتر<<نوشته ی برد اسمارت است:

۱٫آدم ها : همان طور که قبلا”در مورد این قضیه صحبت کرده ایم ، خیلی از عالی ها به شرکت هایی مثلگوگل یااپل میپیوندند،اینکاربه خاطربیمه ی تکمیلی  دندان های شان نیست .به خاطراین است که   کل عالی هاانجا هستند .عالی ها می خواهند با عالی ها کار کنند. این قضیه به شکل خود جوش انجام می شود واولین چیزی ا ست که مردم دنبال اش هستند.

  1. چالش: عالی ها می خواهند بخشی از چیزی عالی باشند.کاری را می خواهند که به هیجان شان اورد و ارضای شان کند . می خواهند متناسب با ارزش شان کارکنند نه فقط به خاطرخودکار .هیو جکمن ، بازیگری که تهیه کننده شد و در اوت۲۰۱۳ روی جلد مجله ی ساکسس امد ،دراین مورد می گوید:>> استعداد ، جذب چالش های خارق العاده ای می شودکه ارائه می شوند.فقط روی ویژگی های یک شغل خوب مانورندهید.ان هارا با ویژگی های کار با کیفیت وسوسه کنید. تفاوتی وجود دارد و این تفاوت روی استعدادکه جذب میکنید ،اثر می گذارد.

عالی هامی خواهند هر شب بااحساس خستگی توام با رضایت از روزکاری خوبیکه گذرانده اند ، بخوابند.

  1. موقعیت : عالی ها موقعیتی برای پیشرفت می خواهند. محتجروندی صعودی وهدفیخاص هستند.میخواهندبدانند شماسازمانی روبه جلو هستید بانگرشی به سمت اهداف بزرگ ،جاه طلبی ها و برنامه های توسعه ای که دارید.در ضمن نمی خواهند تماشگر باشند.دوست دارند درپیشر فت شرکت نقش داشته باشند و به اتفاق افتادن اش کمک کنند. همان طورکه استیوجابز گفت:مردم جذب قوه ی باصره میشوند. >> اثر گذاری در دنیا<< آن هایی راجذب می کند که ذهنیتها و نگر شهایی مثل هم دارنداین به نفع ماخواهد بود .
  2. رشد: مردم در نهایت فهمیده اندکاری که انتخاب میکنند ،قرار است دو – سوم از وقت بیداری شان رابه خودش اختصاص دهد.می خواهند حس خوبی به کاری که میکنند ،داشته باشند، ولی درضمن می خواهند بدانند قرار است رشد کنند،پیشرفت داشته باشند وهرچه بیشتر به چیزی که میخواهند برسند  .می خواهند درسازمان هایی باشند که برای رشد وتوسعه ی کارکنان اش سرمایه گذاری می کند.جیم ران ،مربی ام می گفت:  یادبگیر مردم را بیش ازشغل شان کمک کنی وبه زندگی شان خدمت برسانی <واگربه شرکتی معروف شوید که به زندگی کارکنان اش اهمیت میدهد،مردم چنان می ریزندروی سرتان و زنگ باران تان می کنندکه حتی نمیدانید باان هاچه کنید.

۵٫پول : و البته عالی ها می خواهند درازای کار عالی که ارائه میدهند ، پول خوبی بگیرند.

   پول ،اولین عامل انگیزه بخش درجه یک ها نیست .فقط براساس حقوق پرداختی استخدام نکنید.

توجه کردید که چی دراین لیست مهم است؟  پول ، ته لیست قراردارد .درست است.پول اولین عامل انگیزه بخش درجه یک ها نیست.حتی بین عوامل اولیه هم نیست.انها می خواهند باعالی ها کار کنند. کاری چالش برانگیز ومعنادارانجام دهند که به رشد همه جانبه شان کمک کند. ترجیح می دهند شغلی را انتخاب کنند که به ا نها  شانس انجام کاری بزرگ باآدم های بزرگ بدهد تاکاری بی کیفیت ولی باحقوق عالی.

خب ،برنامه ی استخدامی فعلی تان چگونه است ؟ شایدبرعکس باشد ؟ایاحقوق و توضیح شغلی و از این چیزهاراتبلیغ می کنید ؟اگراین نجوری ست ، حدس می زنم متقاضیانی پیدامی کنید که چنگی به دل نمی زنند.وقت اش شدهمه چیزرا تغییردهید و استراتژی تان را تنظیم کنید.

اگر دارید متقاضیان رامتقاعد می کنیدکه یکی ازپست های اختصاصی تان دراین مسیر راپر کنند ، عنوان صحبت باید در مورد موقعیت کار بابقیه ی آدم های فوق مستعد ، جالب، علاقمند  و با  شخصیت باشد که آماده ی انجام ماموریت ها،چالش ها و بینشی هستند که می خواهید به دست اورید. توضیح دهید چگونه برای کمک به رشد ، پیشرفت و دستیابی به اهداف حرفه ای ئ شخصی کارمندان تان سرمایه گذاری می کنید. بعد توضیح بدهید در مورد پرداختیها.

شخصا”هیچ وقت برنامه ی پرداخت را لیست نمی کنم وهمیشه به گفتن این بسنده می کنم که: >>بهتر از استاندارد بازار است<<همین .بدون هیچ اشاره ای به عدد و رقم وبدون هیچ لیستی از مزایای معمول .  فقط روشن می کنم که اگرآدم مناسبی باشند ، حقوق خوبی به انها می دهم .و اینکار رامی کنم .همیشه بیش تر از استاندارد بازار به انها می دهم . چرا؟ چون عالی ها مجانی هستند. یادتان هست ؟

اگر شرکتی درجه یک می خواهید و نگران توانایی تان درپرداخت حقوق هستید ، وقت اش شده  که دید تان را عوض کنید.اگر واقعا” شرکتی درجه یک می خواهید ، نمی توانید هزینه ی استخدام درجه دوها رابدهید، همیشه به پرداخت حقوق به بهترین هاتمایل داشته باشید.

 

دیوانگان ثروت ساز – دارن هاردی

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :