عامل ((شخص شما))

20 سپتامبر 2016 بدون دیدگاه

وقتی مسئله محقق شدن هدف مطرح می شود، اهداف تان نیستند که باید روی شان کار شود ، بلکه شما هستید که باید روی خودتان کار کنید.
دانستن این مسئله بسیار مهم است. باید بدانید که در زندگی ، آن چیزی که می خواهید، به دست نمی آورید بلکه آن طور که هستید در زندگی به موفقیت می رسید. شما همان میزان موفقیت نصیبتان میشود که لایقش هستید اما طبیعت انسان این طوراست که دائم به نتیجه ها توجه دارند، نه دلایل آن ها.
این مسئله را در زندگی ام دیده ام که مردم از ازدواجشان شکایت می کنند سپس از هم جدا می شوند به طرز عجیبی هم ، در رابطه بعدی خود به همان مشکلات بر میخورند اما چرا؟ چوت آن ها به مشکل اصلی پی نبرده اند نفهمیده اند که رفتارهای خودشان باعث تکرار همان نتایج شده است.
این مهم ترین مفهومی است که باید درک کنید. ثروت ، ازدواج، پول ، تخصص و… مشکل نیست ، مشکل خود شما هستید.
شناخت شما از خودتان مثل یک ترموستات عمل می کند. دقیقا همان طور که ترموستات یک نقطه کاری دارد، شما هم همین طور هستید. این نقطه ارزشی است که برای خود قائلید. ترموستات این طور کار می کند که اگر دما از نقطه کار بیشتر یا کمتر باشد، آن را به نقطه کارش برمی گرداند.
این واقعیت زندگی ماست. اگر برای خودتان ارزش زیادی قائل نباشید یعنی نقطه کارتان پایین است و اگر ارزش تان نزد خود زیاد باشد ، یعنی نقطه کارتان بالا است. هیچ وقت پول بیشتری نسبت به نقطه کارتان کسب نمی کنید. درارتباطات نیز همین طور است. نقطه کارتان به ارزشی که برای خودتان قائل هستید، بستگی دارد.
اگر روابط ، ثروت، یا سلامت تان ناگهان خیلی خوب شود، ترموستات شما را پایین می کشد. روان شناسان به این رفتار خود تخریبی می گویند.تا به حال شده است که در رابطه ی فقط به این دلیل که همه چیز خیلی خوب پیش می رود، احساس ناراحتی کنید؟ به دنبال عیبی در آن فرد هستید، چون باور ندارید در این فرد عشق و شادی واقعی اتفاق بیفتند. برای همین است که در مسابقه های تلویزیونی ، شخصی ناگهان تمام امتیازاتش را از دست می دهد و به مرحله اول برمیگردد.
(( اگر شما یک میلیون دلار ببرید، باز هم اولین کاری که باید انجام دهید، میلیونرشدن است.))

به همین دلیل است، افرادی که هدفشان کاهش وزن است ، وقتی رژیم می گیرند و وزن کم می کنند باز به همان وزن اولیه برمی گردند یا حتی وزن شان از سابق هم بیشترمی شود اما چرا؟ چون آن ها به صورت موقتی وزن کم کرده اند و نقطه کار بدن شان را عوض نکرده اند. پس ترموستات بدن شان راه افتاده و آن ها را به وزن سابق می رساند.
عجیب ولی درست است . شما فقط می توانید آنچه ارزشش را دارید، داشته باشید.
کلید ارتقاء نقطه کار شما، خود ارزشمندی، عزت نفس ، نقشه ذهنی و نگرش تان است. در واقع کلید ارتقاء نقطه کار شما شخصیت تان است. وقتی نقطه کار شما بالا برود، هرچیزی در زندگی تان وجود دارد باآن ارتقاء می یابد.

 

امسال تکرار نخواهد شد_دارن هاردی

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :