زندگی نامه جیم رآن

19 فوریه 2016 ۵ دیدگاه

jim rohn

بدون شک جیم رآن یکی از اسطوره ها در زمینه موفقیت و رشد فردی است. وی در طول زندگی خود هزاران نفر را در طی همایش ها ، و میلیون ها نفر را از طریق کتب خود با اصول موفقیت آشنا نمود. او همیشه بر قبول مسئولیت افراد  برای رشد شخصی تاکید ، و همواره به افراد توسعه فردی را توصیه می کرد.

داستان شگفت انگیز رآن از ایالت آیداهو شروع می شود ، او در ۱۹ سپتامبر ۱۹۳۰ در مزرعه ای در ایالت آیداهو متولد شد. امانوئل جیمز رآن معروف به جیم رآن، پسر یک مزرعه دار و مبلغ مذهبی بود و به طور قطع مهارت داستان گویی را از پدرش به ارث برده بود. پس از اتمام دبیرستان ، جیم وارد کالج شد ، ولی تنها پس از یک سال کالج را رها کرد تا به دنبال کاری با حقوق ثابت باشد تا بتواند به خانواده اش کمک کند. او سال های زیادی زحمت کشید ولی در نهایت در سن ۲۵ سالگی به این نتیجه رسید که او بجای ساختن یک زندگی خوب ، تنها دارد در قرض و تنگنا و بی هیچ پولی زندگی می کند.

اینگونه نبود که جیم چیز زیادی برای زندگی خود نخواهد ، ولی او نمی توانست ببیند چه چیزی برای او ممکن است و چه کارهای خارق العاده ای می تواند انجام دهد.در این زمان که او یک همسر و یک پدر بود و دنبال راهی برای بهتر کردن زندگی خود بود ، یکی از دوستان وی ، جیم را به یک سمینار آموزشی که توسط ارل شف که یک مدیر فروش و سخنران انگیزشی بود ، برگزار می شد ، دعوت کرد. پیام شف چنان در جیم اثر کرد که او بلا فاصله دریافت که او هم راه و روش زندگی شف را میخواهد. پس رآن به سازمان فروش مستقیم شف پیوست و شف آموزش وی را بر عهده گرفت.

 

jim-rohn1-520x245

در طول ۵ سال ، شف ، فلسفه ی ساده اما عمیق رشد شخصی را به رآن آموزش داد. افکاری نظیر : بیشتر از میزانی که روی شغلت کار می کنی ، روی خودت کار کن–درآمد تو مستقیما به طرز فکر تو مربوط می شود ، نه به وضع کنونی اقتصاد– اگر دوست داری چیزی تغییر کند ، ابتدا باید تو تغییر کنی.

به دنبال این آموزش ها ، رشد شخصی به یک سبک زندگی برای رآن تبدیل شد ، او فهمید هر کسی می تواند زندگیی را که می خواهد ، با طرز فکر درست و نظم همراه با عمل بدست آورد.

با این دستورالعمل شف که ” سود بهتر از دستمزد است”  ، جیم شروع به ساختن بیزینسی کرد تا جای حقوق ناچیز او از فروشندگی در مغازه را بگیرد. درست پس از ۵ سال از اولین دیدار آنها ، شف در سن ۴۹ سالگی درگذشت.تنها یک سال پس از مرگ شف در حالی که جیم ۳۱ سال داشت ، او به یک میلیونر تبدیل شد.رآن به طور مکرر در همایش های خود ، آموزش های شف را سبب تغییر زندگی خود می دانست.

داستان از فرش به عرش رسیدن او بسیار تاثیر گذار می بود اگر در اینجا تمام می شد.ولی او تازه شروع به ساختن میراث واقعی خود کرد. در اوایل دهه ۶۰ میلادی او از خانه خود یعنی آیداهو به بوِرلی هیلز نقل مکان کرد. و شروع به تعریف داستان زندگی خود برای دیگران نمود. عنوان داستان او این بود : “پسر مزرعه داری که از آیداهو به بورلی هیلز رسید”. شنوندگان داستان او همیشه از اجرای بی نظیر و فلسفه قابل فهم او لذت می بردند. خیلی طول نکشید که از او برای سخنرانی در دانشگاه ها ، دبیرستان ها و باشگاه ها دعوت شد. پس افزایش تقاضا ها و همچنین دست مزد او ، او شروع به برگزاری سمینار های مختلف در سراسر کشور و در ادامه در نقاط مختلف دنیا ، نمود.

رآن به عنوان استاد در زمینه آموزش رشد شخصی شناخته میشود و بیش از۲۵ کتاب ، نوار های صوتی و برنامه های تصویری از او مانده. از شاگردان سرشناس او میتوان به برایان تریسی ، آنتونی رابینز ، جک کنفیلد و مارک ویکتور هنسن اشاره کرد.از جمله افتخارات و جوایز او میتوان بهcoveted National Speakers Association CPAE Award و Master of Influence Award اشاره کرد.

سرانجام جیم رآن در ۵ دسامبر ۲۰۰۹ در وست هیلز کالیفرنیا پس از ۱۸ ماه مبارزه با بیماری فیبرز ریوی درگذشت.

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram

  • حسین

    سلام و درود

    سوالی داشتم که منظور کلمه رشد چیه؟ رشد تو چه زمینه ای ؟ رشد چه ملاکی داریم؟
    من خودم کتاب های استاد رابینز و استاد تریسی رو خوندم و چند استاد ایرانی . اما واقعا اون چیزی که میخواستم نشده. پیشرفت داشتم اما کم.

    • حسین مخلصی

      سلام
      رشد شخصی به طور کلی یعنی پیشرفت و افزایش مهارت ها و کیفیت شخصیتی با توجه به هدف های فرد.
      ساده ترش این که شما برای خودتون یه ایده آلی در نظر میگیرید و سعی میکنید به اون ایده آل برسید

    • شهرام

      سلام حسین خان
      جواب سئوالت رو در چند سطر نمیشه گفت اما چیزی که من بهش رسیدم: رشد کردن رو به چشم یک مسیر نگاه کن و این رشد میتونه و باید در تمام ابعاد وجودیت شکل بگیره و پدیدار بشه به تلاشت برای رشد شخصی خودت ادامه بده و توقع نداشته باش با خوندن چند کتاب معجزه ای رخ بده خوندن این کتابها و بدست آوردن اطلاعات خیلی خوبه اما زمانی میتونه موثر بشه که اون رو بیاری تو حوزه آگاهی و خرد خودت و این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه اون اطلاعات رو در زندگیت جاری کنی

    • نیما

      سلام اینا همه شون تو صنعت نتورک مارکتینگ رشد کردن با بیرون رشد کردن خیلی فرق داره

  • ابراهیم

    تنها نشان زندگی ، رشد کردن است