راهکار های رنجش زدایی

5 ژوئن 2017 ۲ دیدگاه
رنجش زدایی

جهانی در درون توست، مربی انگیزشی و محقق

??? عشق

علل رنجش و دلخوری انسانها از یکدیگر:

چرا ما انسانها از همدیگر دلخور هستیم؟ چرا گاهی حتی حضور همدیگر را نمیتونیم تحمل کنیم؟
بعضی از ما ادمها همیشه در حال رنجش و ناراحتی از دیگران هستیم و از همدیگر کینه به دل می گیریم، مگر ما جانشین خدا بر روی زمین نیستیم؟ مگر خداوند از روح خود در ما ندمیده؟ خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد پس چرا ما نباید زیبایی را دوست داشته باشیم؟
زیبایی، همان صفات خوبی که در درون همه ما وجود دارد ولی متاسفانه ما مواقعی چشممون را روی ان می بندیم و فقط خار گل را می بینیم.

۱/ انسانها مجموعه از سفیدی و سیاهی هستند خاکستری اند نه سفیدی مطلقند و نه سیاهی مطلق، مجموعه از صفات خوب و بد. چه خوب خواهد بود که فقط روی سفیدی متمرکز بشویم.
هرگاه برگه ای را پر از نقاط سیاه رنگ کنیم دیگر خبری از سفیدی نیست برعکس اگر روی سفیدی متمرکز شویم و گسترده کنیم انگار کل برگه ذهن ما را سفیدی فرا می گیرد، زشتی کنار می رود و تماما زیبایی می شود.
۲/ اگر می رنجیم چون خودمان را جای دیگران نمیگذاریم، همدلی نمی کنیم. چرا باید اطرافیان کاری را انجام بدهند که ما دوست داریم انطوری باشند که ما دنبالش هستیم؟ ایا تا بحال اتفاق نیفتاده که ذهن شما مشغول باشد، زمانهایی ناراحت باشید؟ و یا حرکتی را انجام بدهید که دیگران دوست ندارند؟ در ان زمان نیز باید به شما حق داد، چرا که حتما برای خودتون دلائلی داشتید. وقتی به دیگران اینگونه حق بدهید هیچوقت از انها ناراحت نمی شوید.
۳/ بقول اسکاول شین هر انسان حلقه ای طلایی است از زنجیره خیر و صلاح من یعنی حضور هر انسان در زندگی شما هرچند کوتاه، قطعا خیر و صلاحی را به دنبال داشته و در ان زمان می بایست حضور میداشت شاید جمله ای شاید حرکتی و شاید رفتاری باعث شده زندگی شما در مسیر صحیح تری قرار بگیرد و در هرکاری بدانید خیریتی وجود دارد( الخیر فی ماوقع ).
۴/ میدونید چرا دلخور می شوید؟ چون از اطرافیانتان توقع نابجا دارید و خودخواهانه برخورد می کنید. فکر می کنید همه باید ان طوری باشند که شما انتظار دارید.
۵/ دقت کردید خورشید به همه زمین یکسان می تابد و رحمت و تابش ان بر روی همه است. اگر یاد بگیریم تابش مهربانی خود را بر همه گسترده کنیم البته بدون انتظار، زشتی جای خود را به زیبایی خواهد داد.
۶/ به این فکر کنید که دنیا فانی و زودگذر است. خیلی زود دیر می شود‌ به جای کینه، عشق و محبت را جایگزین کنید و قبل از دیر شود اقدامی مناسب انجام دهید چرا که این نیز بگذرد.
۷/ یادتان باشد که عشق و محبت، شما را بیمه می کند از تمام اتفاقات و تیرهای بلایی که سمت شما می اید و برعکس خشم و نفرت و کینه جز ناراحتی های جسمی و روحی ارمغانی ندارد. منشا سرطان و غده همین خشم و کینه است وقتی خشمگین می شوید خون شما مسموم می شود و سم بدنتان را می گیرد و دیگر شاد نیستید و به دنبال نکته گیری از دیگران هستید.

??? راههای رنجش زدایی:

راهکارهایی که باعث میشود از یک پله بالاتر به مسائل نگریست و در نهایت منجر به رشد و ترقی می شود عبارتند از:

الف) به هنگام بروز هر رنجشی با خود بیندیشید که در جهان بیش از ۷ میلیارد انسان زندگی می کند و وقتی تنها یک نفر مرا ازار داده یعنی ۱ نفر از ۷ میلیارد نفر و می فهمید چقدر این عدد ناچیز است. چطور ممکن است این مقدار ناچیز، انسان با این قدرت عظیم را اذیت کند؟
ب) وقتی از موضوعی ناراحت شدید با خود بگویید ایا این موضوع ۱۰ سال بعد هم برای من رنج اور است و اگر پاسخ شما منفی بود همان موقع ان را کنار بگذارید.
ج) انجام مراقبه یا ریلکسیشن: با انجام مراقبه در زمان حال به سر می برید و در این حالت ذهن از فکر کردن متوقف می شود. با این عمل لحظات را از دست نمی دهید و درک می کنید که ارزش زمان بسیار بالاست چون خیلی زود دیر می شود و باید از این لحظات طلایی نهایت استفاده را کرد.
د) برگه ای بردارید و به دو قسمت تقسیم کنید ابتدا صفات خوب را در یک ستون و سپس صفات بد را در ستون دیگر بنویسید. روی صفات خوب متمرکز شوید خواهید دید که صفات خوب مختص ان فرد است پس این فرد ارزش دارد که او را دوست بدارید قبل از اینکه زمان از دست برود.
ه) سه صفحه کاغذ بردارید و زمانی از روز که انرژی بالاتری دارید انچه که ذهن شما را مشغول کرده بر روی کاغذ بنویسید یادتان باشد به هنگام نوشتن، به هیچ وجه جملات قبلی را نخوانید و به کسی نیز اجازه خواندن ان را ندهید و پس از اتمام سه صفحه، انها را پاره کنید و دور بیندازید.
موارد سوم و پنجم را هر روز به مدت ۲۱ روز انجام دهید بعد از این زمان، به معجزه ای پی خواهید برد و رنجش شما تبدیل به شکر گزاری می شود، شکرگزاری از لحظاتی که خداوند مهربان در اختیار شما قرار داده و شما را لایق زیستن واقعی کرده است.به امید روزی که همه مانند خورشید باشیم و به یکدیگر محبت بورزیم و چند برابر از کائنات این محبت را دریافت کنیم.

در حال بارگذاری ...
00:00/00:00
ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :

  • فاطمه شرفی

    جالب بود

  • اشکان زمانی

    گاهی اوقات رنجشهای آدمی به حدی میرسد که زندگی آینده انسان را با خطری جدی مواجه میسازد ، چرا راهکارهی سطحی میدهید ؟ اگر بعد از گذشت ۱۰ سال جواب من مثبت باشد چه راهکاری وجود دارد؟ اگه جوابی دارید در ۲ صورت اراعه کنید . فقط شعار و تکیه بر خدای مهربان و نوشتن و پاره کردن؟؟؟ متاسفم مطالب اصلا جالب نبود .