دوره نقاهت را کم کنید

28 سپتامبر 2016 بدون دیدگاه

قراراست در قطار وحشت کار آفرینی شکست، عقب نشینی ،نا امیدی و موانع را تجربه کنید. کل این چیز ها الزامی وبله دردناک هستند. ولی دردناکی شان مشکلی هم به وجود نمی آورد. بالاخره شما انسان هستید.رد شدن و شکست وتحقیر باعث آزار دیدن انسانها می شوند. مشکلی به  وجود نمی آورد. بخشی از معامله است. شما بارها شکست می خورید .  فرق اش این است که چه قدر طول می کشد برگردید به حالت قبلی .

همه ی ما شکست می خوریم. اینکه چه قدر سریع بتوانیم ازجا بلند   شویم ، موضوعی ست که باعث تفاوت ما می شود.

قبلا” خیلی درمورد شکست حساس بودم ، ولی تلاش کردم دوره ی نقاهت ام راکم کنم تا بتوانم بیش تر بایستم وسریعتراز جای ام بلند شوم .این تغییری ست که به وجود آوردم وبه شما هم توصیه اش میکنم : چیزهایی بود که دو هفته باعث ناراحتی من می شد . ولی در نهایت با تمرکز روی درس هایی که یاد گرفتم و موقعیت هایی که به وجود آوردم به دوروز رساندم اش. بعد، کم ترش کردم و به دو ساعت و بعد به بیست دیقه کاهش دادم .حالا وقتی شکست می خورم ، به خودم دو دقیقه زمان می دهم برای بد عنقی و بد ،ذهن ام را پاک می کنم ودوباره برمی گردم به مسیر.

به این نتیجه رسیده ام که دقیقا” در آن لحظات درگیری،کلنجار و شکست که زمین خورده اید و خیره  مانده اید که باید چیکار کنید ،آدمهای موفق واقعی متولدمی شوند . مارتین لوتر کیبنگ دراین مورد می گوید : جایگاه نهایی یک انسان براساس جایی نیست که در لحظات آسایش وراحتی در آن قرار دارد. بلکه جایی ست که در لحظات سخت  در آن ایستاده است <<

وقتی با این سختی ها روبرومی شویم و شکست می خوریم، میتوانیم خودمان را اززنان ومردان دیگری جدا کنیم  که موقع شکست از جا برنمی خیزند و به درجه ی پایین ی نزول می کنند .درعوض آنها به آنهایی بپیوندیم که با وجود ترس ، درد و مشکلات درعرض چند ثانیه اززمین بلند می شوند و در نهایت به پیروزی می رسند.

همانطور که می دانید استیو  وین یک مولتی میلیارد ر پر نفوذ در تجارت است که خیلی ها به نام “” آقای لاس وگاس ” می شناسند ش . نقشی محوری در زنده شدن فعالیت های سال ۱۹۹۰ و توسعه ی نوار لاس و گاس داشت .جاهایی مثل میریج ، جزیره ی گنج ، بلاژیو ، وین انکور و… را ساخت  یا باز سازی کرد. وقتی از او پرسیدند بهترین پندتان که می توانید به یک کار آفرین بدهید ، چیست . جواب داد : بدانید که روزه های تیره و تار وجود دارند . این روزهای سیاه از روزهای خوب تان بیشت تر خواهند بود ، ولی آن روز ها ی خوب ، واقعا” معرکه هستند.

شما شکست خواهید خورد . بدانید شکست ایرادی ندارد. حتی اگر کمی هم دردناک بود ، بازهم مشکلی نیست. بدانید ایرادی ندارد اگر به خودتان کمی زمان نقاهت بدهید.همان طور که کنفسیوس می گوید: بزرگ ترین افتخار ما هرگز شکست نخوردن نیست ، این است که باهر بار شکست از جا برمی خیزیم>> نگران شکست نباشید ، قطعا” سعی کنیدمدت زمان بلند شدن را کم کنید.

اگر میخواهید بهتر شوید ،باید خودتانراهل دهید. اگر خودتان راهل دهید، زمین می خورید . اگرزمین نخورید،خودتان را هل نداده اید.زمین خوردن بخشی از بهتر شدن است .

 

دیوانگان ثروت ساز – دارن هاردی

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :