هفت راهی که افراد موفق با استفاده از آن سالم می مانند

19 مارس 2017 بدون دیدگاه

مترجم و نویسنده مقالات آموزشی کارنیل

موفقیت فقط بستن قراردادهای بزرگ نیست. سلامت هم از شروط موفقیت است.

وقتی بیمار و خسته هستید عملکرد شما طبیعتا پایین می‌آید. سرماخوردگی فصلی، بیماری معده و… می‌تواند هر کسی را آزار دهد و تسلیم کند ولی آیا تاکنون به این نکته توجه کرده اید که افراد موفق به نظر شکست ناپذیر می‌آیند؟

این موضوع اتفاقی نیست. افراد موفق برای خودشان ارزش بالایی قائل هستند و برای آسایش و رفاه خودشان سرمایه گذاری می‌کنند. آنها از زندگی لذت می‌برند، و اجازه نمی‌دهند که بیماری ها در مسیرشان وقفه بیندازد. برای اینکه در بهترین وضعیت خود باشید هفت عادت ساده وجود دارد که به شما برای سالم ماندن و رسیدن به قله ی زندگی تان کمک می‌کند.

  1. آنها برنامه ی زمانی برای غذا خوردن دارند.

خوردنِ گاه و بیگاه منجر به وعده های غذایی ناسالم و کمبود انرژی می‌گردد. غذا زیر بنای زندگی است. افراد موفق همیشه وعده های غذایی‌شان را تنظیم می‌کنند تا از آسیب های جسمی در امان بمانند. خوردنِ کافئین و شیرینی به صورت مداوم باعث آسیب دیدن و کاهش عملکرد طولانی مدت بدن می‌شود. هرچقدر در وعده های غذایی‌تان اصول و زمان بندی داشته باشید تمرکزتان کمتر روی شدت گرسنگی و تشنگی می‌رود. به این صورت می‌توانید این تمرکز و انرژی را روی مسائل مهم دیگری بگذارید.

  1. آنها پیگیر رژیم غذایی‌شان هستند.

تاجرها و افرادی که در اکثر مواقع سرشان شلوغ است نمی‌توانند همیشه خودشان، غذایشان را انتخاب کنند. در بعضی مواقع آنها باید غذاهای موجود و در دسترس را بخورند. مانند مناسبت ها، سفرها، دورهمی ها و ….

خوردن این غذا‌ها باعث افزایش وزن می‌شود. افراد موفق از غذاهای سالمی که در هر جمعی قابل فراهم آوری است، اطلاع دارند. آنها عادت های غذایی سالمی دارند که باعث می‌شود همیشه احساس کنند در بهترین حالت خودشان هستند. آنها برای سالم و روی فرم ماندن همیشه در خوردن و آشامیدن تعادل را رعایت می‌کنند.

به طور ذهنی میزان غذایی دریافتی خودتان را نسبت به فعالیت تان محاسبه کنید چون مطمئنا دوست ندارید که به خاطر زیاده روی در غذا خوردن قرار یا فرصتی را از دست بدهید.

  1. آنها مرتبا ورزش می‌کنند.

با بالا رفتن سن افراد، ورزش (برای اصلاح عادت های غذایی نادرست) کمتر کاربرد پیدا می‌کند. هرچند ورزش برای بهبود و آسایش طولانی مدت بدن کاملا ضروری است. انسان های موفق به میزان کافی پر تلاش هستند و علاوه بر آن زمان خالی برای برنامه ی ورزشیِ خود پیدا می‌کنند. قدم زدن های مستمر و فعال و پر تلاش بودن در کنار پیگیری صحیح رژیم غذایی به سلامتی تان کمک می‌کند. زمان‌های آزادتان را به ورزش اختصاص دهید تا هنگامی که سرتان شلوغ می‌شود از آن غافل نشوید.

  1. آنها با مغزشان مثل یک عضله رفتار می‌کنند.

مغز و ذهن هم مانند عضله های بدن نیازمند ورزش، تغذیه و استراحت است. افراد موفق می‌دانند که افکار و ایده های فوق العاده بدون تمرین و آسایش ذهنی به وجود نمی‌آید. در هنگام انجام وظایف تان تفکر خلاقانه تان را به کار گیرید و برای آن برنامه ریزی کنید و هنگام خستگی استراحت را فراموش نکنید.

  1. آنها نگرش مثبتی دارند و روی آن نگرش ثبات دارند.

انرژی منفی می‌تواند روح و جسم شما را نابود و فرسوده کند. افراد موفق روزانه از راه هایی برای رها کردن خودشان از استرس و تنش ها و یافتن نکته ای مثبت در چالش ها استفاده می‌کنند. آنها برای موفقیت های کوچک به خودشان پاداش می‌دهند و اینگونه اندورفین بدن خود را (مسکن طبیعی بدن که از مغز ترشح می‌شود) تنظیم می‌کنند. نکته ی دیگر این است که آنها می‌خندند. یک نکته‌ی کوچک ولی بسیار مهم در کار، خنده همراه با خوش خلقی است.

  1. آنها به متخصصان اعتماد می کنند.

انسان ها وقتی جوان هستند احساس می‌کنند شکست ناپذیرند، بنابراین به سلامت جسم‌شان اهمیت می‌دهند. متاسفانه مشکلات و بیماری ها در هر سنی می توانند ناگهان بروز پیدا کنند. یک چک آپ سالانه خیلی به پیشگیری از این بیماری ها کمک می‌کند. افراد موفق می‌دانند که پیشگیری بهتر از درمان است و بهتر است که از یک خبر نگران کننده مثل بیماری زودتر اطلاع داشته باشند تا اینکه با یک خبر ناراحت کننده‌ی دیر هنگام مواجه شوند.

  1. آنها به خودشان استراحت می‌دهند.

بدن برای اینکه در بهترین وضعیت و عملکردش باشد نیاز به استراحت دارد. یک خوابِ کوتاه، اثر خودش را می‌گذارد و غیر از آن آرامش و ریلکسیشن هم برای رسیدن به بهترین کارایی نیاز است. افراد موفق برای استراحت شان برنامه ریزی می‌کنند. آنها از راهکارهای پیشرفته مثل مدیتیشن (تفکر و تعمق همراه با آرامش) برای آرام کردن ذهن و شادابی بخشیدن به آن استفاده می‌کنند. بهتر است بدن‌تان را رها کنید تا مراحل طبیعی خود را انجام دهد و انرژی‌اش را بازیابی کند تا در مواقعی که به آن نیاز دارید، محدودیتی برایش ایجاد نشود.

 

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :