پاسخ ۵ سوال درباره آموزش بهبود عملکرد فردی

6 ژوئن 2017 بدون دیدگاه
آموزش بهبود عملکرد فردی

به انسان هاي باانگيزه آموزش مي دهم تا بتوانند عملكرد فردي فوق العاده اي داشته باشند

آموزش بهبود عملکرد فردی و یادگیری مهارت های آن می تواند بازده کاری شما را تا ۲٫۸  برابر افزایش دهد و این یعنی افزایش حداقل ۲ برابری درآمد شما ! اگر این مهارت ها را به خوبی یاد بگیرید می توانید کارهایی را که افراد در ۵ سال آینده انجام می دهند را در کمتر از ۲ سال انجام دهید!!

در این مقاله مرتضی زارعی سخنران انگیزشی و مدرس بهبود عملکرد فردی به شما کمک میکند نسبت به این علم شناخت کلی پیدا کرده و ۵ نکته کاربردی آن را یاد بگیرید. پس با نیوفکر همراه باشید. میتوانید در  کانال تلگرام مرتضی زارعی  مهارت های کاربردی مدیریت عملکرد فردی را مشاهده کنید.

اولین قدم برای آموزش بهبود عملکرد فردی و افزایش آن چیست ؟

اولین قدم که به نظر من یکی از مهم ترین قدم ها نیز می باشد تصمیم به تغییر ، تصمیم به ایجاد عادت های مثبت و تصمیم آگاهانه برای افزایش عملکرد فردی می باشد. اکثر افراد  همیشه در رویاهایشان تصویری  ایده آل  از شخص خودشان را تصور میکنند اما هیچگاه تلاش واقعی برای تبدیل شدن به آن فرد را شروع نمیکنند.افراد به شما تبریک میگویم که این قدم را برداشته اید و در حال یادگیری این مهارت ها هستید.

بهبود عملکرد فردی چه تفاوتی با مدیریت زمان دارد ؟

مدیریت زمان یکی از مهارت های اصلی بهبود عملکرد فردی است که شخص باید آموزش ببیند اما به تنهایی کافی نیست و  ما باید یاد بگیریم که علاوه بر مدیریت زمان محدودی که در اختیار داریم باید در آن زمان مشخص نیز عملکرد فردی  بالایی داشته باشیم و برای این کار نیاز به دانشی فراتر از مدیریت زمان است که مدیریت عملکرد فردی نامیده میشود و شامل مدیریت زمان، مدیریت تمرکز،مدیریت انرژی و مدیریت احساس است.

چگونه خواب در بهبود عملکرد فردی موثر است؟

خواب بنیان هرچیزی است که روز بعد برایتان اتفاق می افتد . عجیب است که بسیاری از افراد ۷-۸ ساعت خواب شبانه را از خودشان دریغ میکنند. بعضی از این افراد فکر میکنند خواب کمتر کارایی شان را افزایش میدهد!! ممکن است بتوانید ساعات بیشتری را بیدار بمانید اما قطعا به توانایی عملکردی شما لطمه بزرگی وارد میشود. کمبود خواب باعث خسته شدن و کند شدن مغز می شود و توانایی برقراری پیوندهای ادراکی شما کاهش می یابد و در نتیجه آسان تر دچار اشتباه میشوید.

برای اینکه بتوانید عملکرد فردی فوق العاده ای داشته باشید توصیه های زیر را جدی بگیرید:

الف– برای خوابتان یک برنامه منظم داشته باشید و سعی کنید حتی در روزهای تعطیل نیز به آن پایبند باشید

ب-محیط خوابتان را تاریک و آرام نگه دارید

ج– حداقل یک ساعت قبل خواب از وسایل الکترونیکی مانند گوشی موبایل و کامپیوتر فاصله بگیرید!!

د– کتاب بخوانید.چون مطالعه کردن به بسیاری از افراد در آرام شدن و فاصله گرفتن از وقایع روزانه کمک چشمگیری می کند

 

علاوه بر خواب نامناسب چه موارد دیگری عملکرد مغز را کاهش می دهند؟

باید آگاه باشید که مغز شما مرکز فرماندهی تمام عملیات مربوط به موفقیت شماست! و باید تا می توانید نسبت به مراقبت از آن بکوشید. عوامل مختلفی وجود دارند که باعث می شوند مغز فعالیت کمتری داشته باشد و عملکرد پایینی داشته باشد. از جمله آن ها می توان به عدم یادگیری مستمر، عدم داشتن فعالیت بدنی مناسب، تغذیه غیر اصولی،تنفس غیرصحیح،مصرف دخانیات و…. را نام برد.

چگونه عادت های جدیدی بسازیم که باعث افزایش عملکرد ما میشوند ؟

برای اینکه بتوانید عادت های جدیدی به زندگی خود اضافه کنید که باعث افزایش راندمان شما و بهبود عملکر فردیتان شود باید یک فعالیت و عادت مثبت را به مدت حداقل ۴۰ روز تکرار کنیم. باید بدانید هرچه میزان این تکرار بیشتر باشد عادت ایجاد شده پایدارتر و عمیق تر خواهد بود. باید توجه داشته باشید که روزهای اول انجام آن سخت ترین تغییر خواهد بود چون بدن شما در مقابل اقدامات جدید مقاومت میکند و به قولی آن را پس می زند! اما شما باید مقاومت داشته باشید چون در  روزهای آتی روند بسیار بهتر شده و پذیرش عادت و رفتار جدید اتفاق می افتد.

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :