پادکست اعتماد به نفس خود را با خود شناسی تقویت کنید

20 آوریل 2017 بدون دیدگاه

آیا به اندازه کافی خوب هستید ؟ باهوش هستید ؟ اگر پاسخ شما منفی است آیا فکر میکنید که عوامل خارجی مسبب آن هستند؟ آیا شما  جزو آن دسته از افرادی هستید که  مرتبا خود را نقد می کنید ؟الان زمانی است که باید به خود به عنوان یک هدیه ، یک انسان ارزشمند با تواناییهای بیشمار بنگرید.

با انجام هفت گام ساده در زیر ، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

  • صحبت های منفی خود را بررسی کنید

زمانی که حرفهای منفی بر زبان می آوردید و افکار منفی در ذهن شما در جربان هستید ، ویدیویی از خود ضبط کرده و آن را چندین بار بررسی کنید .وقتی شما از صحبت های نقادانه درونی خود آگاه شوید بهتر می توانید آنها را تحت کنترل خود در اورده و هدف خود را تغییر افکار منفی به سمت مثبت قرار دهید . هدف این است که احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید نه اینکه مرتبا خود را مورد نقد قرار دهید.

  • دوستان و خانواده

از خانواده و دوستان خود بخواهید که صادقانه در مورد توانییها و مهارت های شما صحبت کنند. از آنها بخواهید که برایتان توضیح دهند در دوران کودکی شما از چه مهارت هایی برخوردار بودید.حتی می توانید لیستی تهیه کرده و به آنها بدهید و بخواهید که در ان برایتان توضیح دهند . اطمینان حاصل کنید که افرادی که از آنها سوال می کنید نه نسبت به شما حسادتی داشته باشند و نه قصد ازار رساندن و تخریب شما را داشته باشند.

ادامه این مقاله را می توانید به صورت صوتی با صدای خانوم مژده برزگر بشنوید

ضمنا می توانید از اینجا به متن مقاله هم دسترسی داشته باشید اعتماد به نفس خود را با خود شناسی تقویت کنید

در حال بارگذاری ...
00:00/00:00
ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :