شادی را بدست آورید و زندگی کنید

3 آوریل 2017 بدون دیدگاه

مترجم و نویسنده مقالات آموزشی کارنیل

چندتا پیشنهاد خیلی خوب که شادی را برای شما به ارمغان می اورد

این شش راهکار پیشنهادی رو امتحان کنید تا بهتون کمک کنه شادتر باشید، روی مسائل و مشکلات کنترل بیشتری داشته باشید و بتوانید راحت‌تر با بالا و پایین های زندگی کنار بیایید.

سطح اضطرابتون رو مدیریت کنید

اگه توی زندگیتون اضطراب و استرس زیادی دارید، دنبال راه‌هایی برای کاهش اون باشید، مثلا یاد گرفتن چند تکنیک در مورد مدیریت زمان یا صحبت با رییس‌تون در مورد تغییر ساعات کاریتون. به طور منظم ورزش کنید و کنترل زمانتون رو خودتون به دست بگیرید. اینها تغییرات مثبت هستند. کنترل زمانتون به این شیوه می‌تونه سطح اضطرابتون رو به طور مؤثری پایین بیاره. اگه همراه با اضطراب، نگرانی و دلهره هم دارید، تکنیک های تنفسی می‌تونه کمک تون کنه.

 شادی کنید شوخی کنید و خوش باشید

سعی کنید جنبه ی بامزه و خنده دار موقعیت‌ها رو ببینید و اینجوری بهتر می‌تونید باهاشون کنار بیایید. جوک و شوخی راهی هستند برای اینکه نگرانی‌ها کم اهمیت‌تر جلوه کنند. انجام کارهایی که از اونها لذت ببرید هم برای حال روحی‌تون خوبه. فعالیت‌های ساده‌ای مثل تماشای ورزش با یه دوست، حموم رفتن، یا دیدن یه دوست و قهوه خوردن با هم می‌تونه روحیه‌تون رو عوض کنه. انجام کاری که در اون مهارت دارید مثل پختن یا رقصیدن، راه خیلی خوبی برای لذت بردن و داشتن احساس خوبه.

سعی کنید از کارهایی که به نظر خوشایند و لذت آور میان ولی بعدش احساس بدتری به شما میدن دوری کنید، مثلا خوردن بیش از حد هله هوله.

عزت نفس تون رو افزایش بدید

عزت نفس یعنی اینکه در مورد خودتون چه حسی دارید. بهترین راه برای اینکه عزت نفستون رو افزایش بدید اینه که همونجوری که با دوست‌های با ارزشتون رفتار می‌کنید با خودتون هم همونجوری رفتار کنید. مثبت و در عین حال رک و راست.

توجه کنید که وقتی خودتون رو ناراحت می‌کنید، مثلا با فکر کردن به اینکه “تو خیلی احمقی که نتونستی اون کار رو به دست بیاری” به این فکر کنید که اینو به بهترین دوستم هم میگم؟ مسلما نمیگید.

به جاش، به خودتون حرفای خوب و مثبت بزنید، مثلا: ” تو آدم باهوشی هستی، تو حتما کار بعدی رو به دست میاری”.

سبک زندگی سالمی داشته باشید

  • رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

 

انتخاب‌های سالم در مورد رژیم غذایی‌تون می‌تونه شما رو از لحاظ روحی و عاطفی قوی‌تر کنه. شما دارید یه کار مثبت برای خودتون انجام میدید که باعث میشه عزت نفستون بره بالا. یه رژیم غذایی خوب به ذهن و بدنتون کمک می‌کنه کارآیی‌شون بیشتر بشه. سعی کنید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که شامل همه‌ی گروه‌های غذایی اصلی باشه.

  • ورزش کنید

 

حتی ورزش های متعادل و نه چندان سنگین هم باعث آزاد شدن مواد شیمیایی در مغز شما میشن که می‌تونه روحیه‌تون رو تقویت کنه. ورزش باعث میشه بهتر بخوابید، انرژی بیشتری داشته باشید و قلبتون سالم و سلامت باشه. ورزشی پیدا کنید که ازش لذت ببرید. می‌تونید اون ورزش رو با دوستتون انجام بدید یا در حینش به موسیقی گوش بدید. بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنند. ورزش همچنین راهکاری برای مقابله با افسردگی ست.

  • به اندازه ی کافی بخوابید

 

نزدیک به هفت الی هشت ساعت میزان متوسط خوابیه که یه بزرگسال نیاز داره تا بدن و ذهنش کاملا استراحت کنه. نوشتن یک لیست وظایف برای روز بعد، قبل از خوابیدن می‌تونه فکراتون رو سر و سامون بده و ذهنتون رو از هر چیز مزاحمی پاک کنه.

صحبت کنید

ارتباطات مهمه، چه با دوست چه خونواده و چه مشاور. صحبت کردن کمکتون می‌کنه به جای نگه داشتن نگرانی‌ها و تنش‌ها درون خودتون، اونا رو بیرون بریزید. کمکتون می‌کنه ارتباطات‌تون رو قوی کنید و با مردم ارتباط برقرار کنید. خیلی از افراد صحبت با یه مشاور در مورد چیزایی که آزار شون میده رو خیلی کمک کننده می‌دونند. اگه می‌خواهید به صورت ناشناس با یه مشاور صحبت کنید مشاوره ی تلفنی هم می‌تونه کمک کننده باشه.

 

انعطاف پذیریتون رو بیشتر کنید

انعطاف پذیری چیزیه که باعث میشه بتونید با قله ها و دره های زندگی کنار بیایید. پیدا کردن یه چیز ارزشمند از دل لحظات سخت و عذاب آور باعث میشه انعطاف پذیریتون افزایش پیدا کنه. راه اندازی یه گروه حمایتی برای کمک به دیگران، یا ایجاد یه چیز خلاقانه از دل تجربیات بد مثلا نوشتن، نقاشی کردن یا خوندن میتونه کمکتون کنه راحت تر از پس لحظات سخت بربیایید.

 

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :