۹ نکته برای شادی در زندگی

19 مارس 2017 بدون دیدگاه

مترجم و نویسنده مقالات آموزشی کارنیل

آیا واقعا شاد هستید؟ آیا می‌دانید منظور از شاد و خوشحال بودن چیست؟ و شادی در زندگی چه کارایی دارد؟ این‌ها سوال‌های مهمی هستند که هر فردی که به دنبال شادی است باید از خود بپرسد. در زندگی به دنبال شادی و خوشحالی خودتان و ناراحت نکردن دیگران باشید. اگر می‌خواهید شاد باشید باید این را بدانید که شما می‌توانید و البته “باید” شاد باشید. بعضی از افراد به اشتباه باور دارند که لیاقت خوشی را ندارند و بدبختی و بیچارگی را به عنوان تقدیرشان می‌پذیرند. واقعیت این است که شادی، مانند هر چیز دیگری در زندگی، به دست آوردنی ست و باید آن را ایجاد کرد و سپس پرورش داد.

اینها نکاتی هستند که می توان برای ایجاد شادی در زندگی از آنها استفاده کرد.

  • عوامل ایجاد شادی را در خودتان پیدا کنید. هر شخصی برای شاد بودن، روش و نیازهای خاص خودش را دارد و چیزهایی که یک نفر را خوشحال می‌کند ممکن است با شخص دیگری متفاوت باشد. شخصیت خودتان را بپذیرید و نگران این نباشید که خواسته هایتان با همسن و سالانتان متفاوت است یا نه.

  • برای رسیدن به هدف هایی که می‌دانید رسیدن به آنها شما را خوشحال می‌کند، برنامه ریزی کنید. هنگامی که هدف‌تان را دنبال می‌کنید قطعا حس و حال شما بسیار بهتر خواهد شد چون وقتی به دنبال چیزی که برای شما ارزش دارد می‌روید حس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.
  • با افراد شاد و خوشحال معاشرت کنید. مسلما وقتی دور و برتان پر از آدم‌های منفی است شما هم منفی فکر خواهید کرد. از طرف دیگر وقتی کنار آدم‌های شاد باشید، شادی و حس خوب آنها به شما سرایت می‌کند.
  • وقتی مشکلی پیش می‌آید به جای اینکه توی خودتان بروید، دنبال راه حل مسئله بگردید. آدم های شاد اجازه نمی‌دهند که مانع‌ها حالشان را خراب کند چون که آنها می‌دانند با کمی تفکر می‌توانند موقعیت‌ها و چالش‌ها را به نفع خودشان رقم بزنند.

  • روزانه دقایقی را به فکر کردن درباره ی چیزهایی که شما را شاد می‌کند اختصاص دهید. این دقایق مختصر به شما فرصت این را می‌دهد که روی جنبه‌های مثبت زندگی‌تان تمرکز کنید و منجر به شادی مضاعف‌تان می‌شود.
  • هم چنین مهم است که روزانه زمانی را به خودتان اختصاص دهید و کارهایی دلپذیر برای خودتان انجام دهید. مثلا خودتان را به ناهار دعوت کنید، یک حمام طولانی و آرامش بخش بروید یا اینکه چند دقیقه بیشتر از همیشه روی آراسته کردن ظاهرتان وقت بگذارید. اینگونه شما به صورت ناخودآگاه خودتان را در وضعیت خلقی و مود بهتری قرار می دهید.
  • طنز در موقعیت‌های مختلف هم می‌تواند باعث شادی شود. زمان‌هایی که لازم است جدی باشید و اگر مناسب و صحیح است، از موقعیت هایی که می تواند باعث ناراحتی شما شود برای خودتان طنز بسازید و آن را به موقعیت بهتری برای خودتان تبدیل کنید.

  • سالم و سرحال بودن هم یک راه دیگر برای شاد بودن است. اضافه وزن داشتن یا خوردن غذاهای ناسالم می‌تواند تاثیر بدی روی مود شما داشته باشد. به علاوه ورزش می تواند اندورفین که عامل ایجاد شادی در بدن است را تولید کند.
  • و در آخر، نکته ی مهم این است که باید بدانید شما لیاقت شادی را دارید. کسانی که بر این باورند که لیاقت شادی را ندارند ممکن است به صورت ناخودآگاه شادی را پس بزنند و تلاش‌شان برای به دست آوردن آن را خراب کنند. در صورت نیاز، هر روز به خودتان بگویید که شما لایق شادی هستید و به خودتان یادآوری کنید که چه قدم‌هایی باید برای به دست آوردن شادی و موفقیت دلخواه‌تان بردارید.

  • تعریف کردن شادی سخت است ولی اکثر مردم از اینکه شاد هستند یا نه آگاهند. بسیاری از مردم بر این باورند که شادی یک نوع شانس است و بعضی ها تقدیرشان این بوده که شاد باشند در حالی که دیگران تقدیرشان بدبختی و ناراحتی می‌باشد. تلاش کنید تا نکات بالا را در زندگی تان پیاده کنید و آنگاه شاهد شادی و موفقیت‌های بزرگ در زندگی‌تان خواهید بود. نکته‌های این مقاله قدم‌های کوچک ولی بسیار پر معنی هستند که می‌توانند شما را به سمت شادی و خوشحالی واقعی هدایت کنند.

 

ارسال این مطلب به تلگرام

telegram
برچسب ها :