ده راه برای رضایتمندی بیشتر در رابطه

12 نوامبر 2017 بدون دیدگاه

ازدواج تازه ابتدای کار است، حفظ آن نیازمند تلاش است. زوج ها باید مهارت های همسرداری را بیاموزند و در جهت اجرای آنها تلاش کنند.

 

اگر اخیراً احساس می کنید که در این مورد به مسئله برخورد کرده اید و هیچ رضایتی از رابطه تان ندارید، این ۱۰ نکته کمکتان خواهد کرد:

داشتن درک درستی از نیازهای طرف مقابل و اینکه چه شرایطی باعث رضایت در رابطه تان می شود و همچنین مشارکت کردن برای تحقق این ضرورت، سبب می شود هر دو طرف شادتر شوند.

  1. برای تعهد و مراقبت از خودتان، یکدیگر را قبول داشته باشید

انگیزه اصلی افراد، این است که یکدیگر را قبول داشته باشند. به همسرتان بگویید که تلاشهایش ستودنی است و سبب می شود رابطه تان عالی شود و این بهترین هدیه ای است که می توانید به او بدهید. اجازه دهید عشقتان بداند که وجود او در زندگیتان مانند یک هدیه است و این بهترین چیز برای تعریف و تمجید کردن از اوست.

 

  1. با هم یک فضای مثبت و احساسی ایجاد کنید

عشق در یک محیط منفی دوام نمی آورد. اگر عادات بدی دارید، مثلا هیچ کدام از شما برای رفع کردن دلتنگی های هم تلاشی نمی کنید، همین امر سبب می شود تا نتوانید راحتی فیزیکی و احساسی را در رابطه تان پیدا کنید. ایجاد کردن یک محیط مثبت، به تمام اهل خانه کمک می کند تا از زندگیشان بیشتر لذت ببرند.

 

  1. به رابطه تان معنا ببخشید

با هم کار کنید تا چیزی ارزشمند خلق کنید. همه می خواهند بهتر از آن چیزی باشند که هستند. وقتی کارتان به جامعه، جهان و یا اعتقادتان کمک کند و زمانی که به عنوان یک زوج آن کار را انجام می دهید، سبب می شود رابطه تان عمیق شود و هدف والاتری در آن ایجاد گردد. این باعث می شود حس کنید که بودن در کنار همسرتان کمک زیادی به دیگران کرده است.

 

  1. مسئول اعمالتان باشید

اگر مرتکب اشتباهی شدید، سریع عذرخواهی کنید و آن را به زمان بعد موکول نکنید. این سبب می شود تا اشتباه مرتکب شده دیگر جایی در رابطه تان نداشته باشد و اجازه می دهد ناراحتی از آن اشتباه آسان تر التیام یابد، زیرا هیچکدام یک از شما، به آن مشکل در رابطه تان فرصت نخواهید داد تا بزرگ شود و شدت بگیرد. مشکلاتی که حل نشده رها می شوند، مشکلات بیشتری را ایجاد می کنند.

 

  1. به قولتان عمل کنید

زمانی که قول می دهید، به آن عمل کنید. اگر فقط لفظاً به قولتان پایبند باشید و هیچ عملی در راستای آن انجام ندهید آن اعتمادی که قرار است روز به روز در رابطه تان بیشتر شود، از بین می رود. یکبار که قولتان را بشکنید، ممکن است همسرتان به سختی حرفتان را باور کند و دفعه بعد منتظر عمل کردن به قولتان نخواهد ماند.

 

  1. بین کارها تعادل برقرار کنید

هر از چند گاهی وظایف خانه را سبک و سنگین کنید و بین خودتان تقسیم وظایف کنید یا جایتان را با هم عوض کنید. این به شریک زندگیتان کمک می کند تا احساس کند در یک رابطه متعادل است. اگر شما در رابطه ای هستید که یکی از شما بیرون از خانه کار می کند و دیگری از بچه ها مراقبت می کند و کار خانه را انجام می دهد، باید این اطمینان را حاصل کنید که همسرتان با ماندن در خانه، به یک اندازه از درآمد و منافع موجود در رابطه سهم دارد.

 

  1. به یادگیری و پیشرفت یکدیگر کمک کنید

همسرتان را تشویق کنید تا از طریق تحصیل و پرورش، به فکر خودش باشد، افرادی که پیشرفت نمی کنند حس خوبی نسبت به خودشان ندارند- همین امر سبب خواهد شد که فکر کند در رابطه اش مشارکت کمتری دارد.

 

  1. به همسرتان فرصت دهید تا در نوع خودش بهترین باشد

زمانیکه که شما می دانید یکسری کارها یا ویژگی های همسرتان، باعث عزت نفسش می شود، او را حمایت کنید تا در همین فعالیت ها موفق گردد. مسلما دوست ندارید کاری کنید که او فکر کند به تلاش هایش احترام نمی گذارید. به خاطر داشته باشید که افتخار کردن به همسرتان در هر زمینه، عالی بودن او را در تمامی حوزه ها تقویت می کند.

  1. انگیزه ها و نگرانی های همسرتان را درک کنید

مثلاً اگر می دانید که همسرتان با حسابدار محل کارش گفتگوی سختی داشته، یا در شرکت روز سختی داشته، جویای حالش شوید و این مسئولیت را بر عهده بگیرید. اگر با مهربانی و توجه خاصی جواب شما را داد، سعی کنید بفهمید چه هدیه ای را پیشنهاد و از آن قدردانی می کند. اینکه سعی کنید به سبک خودتان به کسی انگیزه بدهید ممکن است تأثیری در او نداشته باشد.

 

      ۱۰٫ بگذارید همه چیز جالب باشد.

بدون هیچ دلیل کارهای خوب انجام دهید- مثلاً من تعدادی هدیه کوچک می خرم و زمانیکه همسرم لحظه های سختی دارد، آن ها را به او هدیه می کنم، وقتیکه انتهای روز، او را می بینید با رغبت با او سلام و احوال پرسی کنید و کمی در رابطه خودجوش باشید.

 

با هدیه های عاشقانه کارنیل، احساس متفاوت و خاص بودن را به همسرتان ببخشید.

در حال بارگذاری ...
00:00/00:00
ارسال این مطلب به تلگرام

telegram